• Spirit ruim langs Zestienhoven: 0-4

Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit de laatste uitwedstrijd van dit kalenderjaar. Op bezoek bij Zestienhoven treffen de Ouderkerkers een ploeg die strijdt tegen degradatie. Zestienhoven staat momenteel op de één na laatste plaats, met 7 punten uit 10 wedstrijden, in punten gelijk met Lekkerkerk en Leonidas. Bolnes volgt op de laatste plaats op 4 punten.
    Van de behaalde 7 punten werden er 6 in thuiswedstrijden gehaald. Dit seizoen werd met 3-2 gewonnen van DVO’32 en 2-1 van Lekkerkerk. Van HBSS (2-4), Kethel Spaland (1-4) en VVOR (0-3) werd verloren.
    Zestienhoven speelt dit seizoen voor het 5e jaar achtereen in de 3e klasse. In 2014 eindigde de ploeg op de hoogste plaats ooit in hun geschiedenis, nl. een 3e plaats. Daarmee haalde het ook nog een periode titel. Promotie uit de 4e klasse gebeurde alle 3 de keren via een kampioenschap.
    Spirit en Zestienhoven speelden 3 keer eerder in competitieverband. In de eerste ontmoeting (2003-2004) eindigde de strijd in een 1-1 gelijk spel. In 2006-2007 wonnen de Ouderkerkers met 2-3. In 2010-2011 werd de laatste onderlinge strijd gespeeld. In het seizoen waarin Spirit later kampioen werd, won Spirit met 1-2.
    De wedstrijd Zestienhoven tegen Spirit wordt zaterdag om 14.30 uur gespeeld op Sportpark AGE & Zestienhoven (Vd Duijn van Maasdamweg 601 in Rotterdam) en staat onder leiding van scheidsrechter Sinke.

Wedstrijdverslag: (door Gert Visser)
    Spirit heeft na de winst vorige week tegen Lekkerkerk ook het lager geklasseerde FC Zestienhoven aan de kant gezet. Met een overtuigende 0-4 werd de thuisreis naar Ouderkerk aanvaard. De wedstrijd op het matige kunstgras was voor de neutrale toeschouwer een matige vertoning, maar de altijd aanwezige Spiritsupporters konden tevreden zijn.

Spirit was duidelijk de betere ploeg, maar het spel was vaak rommelig, met name de passing was onzuiver. In de 10e minuut kwam de ploeg van Richard van Cappellen op voorsprong. Giorgio Getrouw verlengde subtiel een bal van Lars van de Wijngaard en bereikte zo Tim van der Zee die onberispelijk de 0-1 inschoot. FC Zestienhoven probeerde wel in de wedstrijd te komen, maar de verdediging van Spirit liet zien dat de weinige tegengoals in de laatste weken geen toeval zijn. Het was Spirit dat in de 36e minuut door Giorgio Getrouw voor de tweede maal toesloeg (2-0). De eerste competitietreffer van de jonge Spiritspits.

Na rust hetzelfde beeld. FC Zestienhoven was nauwelijks bij machte enige tegenstand te organiseren en Spirit vergrootte met name door de inbreng van de ingevallen Julian Rook de voorsprong. Eerst zorgde hij dat Raoul Haliwela de 0-3 op het bord kon zetten en in de slotfase scoorde hij zelf na een slimme pass van Bob van der Veen. Zo pakte Spirit wederom de volle winst en beleeft zo aan het einde van het kalenderjaar een prima start van de tweede periode.

Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Zwarte Pijl op het programma.