• Spirit heeft zaterdag 3 belangrijke punten overgehouden van de uitwedstrijd tegen Alexandria’66. De wedstrijd verdiende, met name in de 2e helft, niet de schoonheidsprijs, zeker niet van de kant van Spirit. In de 1e helft waren het wel de Ouderkerkers die het beste spel hadden en ook volkomen terecht op voorsprong kwam. Na bijna een half uur spelen was het even prijsschieten op het Rotterdamse doel. Eerst stuitte Laurens Visser op de keeper, waarna Raoul Haliwela 2 pogingen nodig had om de bal uiteindelijk in het net te krijgen.
    Spirit, startend met Cris de Jong als vervanger voor Eric Jansen die tijdens de warming up nog te veel last had van zijn hamstring, gaf tot dan toe geen kans weg. Het controleerde de wedstrijd en er was geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Richard van Cappellen. Toch moest de trainer een dubbele tegenslag verwerken. Naast de zoveelste geblesseerde speler moest ook Sander Goudriaan vroegtijdig het veld verlaten. Virgil Munsel, nog niet fit genoeg voor een hele wedstrijd, maakte zijn rentree na zijn blessureleed. Een paar minuten na de wissel kwam Alexandria’66 onverwachts langszij. Een vrije trap werd vlak voor doelman Max van Herk het doel in getikt (1-1).  In de slotfase dacht Spirit weer te scoren, maar werd door Fifa scheidsrechter Lizzy van der Helm afgekeurd.
    Tim de Vaal kwam in de 2e helft in het veld voor Ingmar Burema, die na zijn blessure nog geen hele wedstrijd kan spelen. Spirit zocht regelmatig de snelle Haliwela op. Vaak liep de aanvaller zich vast op zijn tegenstander, maar liet ook een aantal goede akties zien. Na zijn doelpunt in de 1e helft nam hij in de 2e helft ook de 1-2 voor zijn rekening. Hij kreeg de bal nu wel mee kon liet de keeper voor het nakijken (1-2).
    Het keerpunt van de wedstrijd was rond de 70e minuut. Alexandria’66 begon al steeds meer aan te dringen, maar 20 minuten voor tijd maakte Spirit het zichzelf onnodig moeilijk. Een vrije trap op de middenlijn werd door Stefan Bitter terug gespeeld naar Lars van der Wijngaard. Opgejaagd door de tegenstander kon hij niets anders de bal terug te spelen op (het verkeerde been van) zijn doelman. Max van Herk kon niet anders de bal blind naar voren over de zijlijn te schieten. Richard van Cappellen was alleszins content met deze aktie. De onrust sloop in het team. Er kwam geen enkele goede aanval meer van Spirits kant en moest met man en macht verdedigen. De Ouderkerkers mochten dan ook blij zijn dat de Rotterdammers niet creatief genoeg waren met hun aanvallen.
    Spirit hield uiteindelijk de voorsprong vast en staat in de nieuwe stand nu alleen op de 7e plaats. Concurrenten Strijen en Vitesse Delft verloren en zien Spirit met 3 punten uitlopen.
    Volgende week speelt Spirit thuis de inhaalwedstrijd tegen Hellevoetsluis. De wedstrijd werd uitgesteld in verband met het trainingskamp van Spirit.

• Klik HIER voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit de uitwedstrijd tegen Alexandria’66. De Rotterdamse ploeg staat momenteel op de 11e plaats, in punten gelijk met Kethel Spaland, dat net onder de streep van nacompetitie staat. CWO staat met 1 punt meer op de 10e plaats. Alexandria’66 strijdt dus tegen degradatie en heeft de punten hard nodig en zal er alles aan doen de punten in huis te houden. Spirit staat samen met Vitesse Delft en Strijen op een klein eilandje, net boven de groep van Alexandria’66. Het verschil met Alexandria’66 en Kethel Spaland is 6 punten.
    Alexandria’66 en Spirit speelden in competitieverband slechts 2 keer eerder in Rotterdam. Spirit wist daarin niet te winnen. In 2009-2010 won Alexandria’66 met 3-0. In de laatste editie, in het seizoen 2016-2017, eindigde het onderlinge duel in 1-1.
    De wedstrijd Alexandria’66 tegen Spirit begint om 15.00 uur. Op Sportpark Oosterflank (Leningradweg 50) staat scheidsrechter Lizzy van der Helm als scheidsrechter op het formulier.

• Voorlopige programma:
    Dinsdag 26-02: Capelle - Spirit (KNVB beker), aanvang 20.00 uur