• Spirit is het bekerseizoen 2021-2022 niet goed begonnen. Op bezoek bij Berkel werd een 2-1 nederlaag geleden.
    De Ouderkerkers kregen aan het begin van de wedstrijd wel hun kansen om de score te openen, maar miste de scherpte om de bal tussen de palen te krijgen. Niels de Vries schoot net naast en Ingmar Burema zag zijn schot net over het doel gaan.
    Na ruim een half uur spelen kwam, na een misser van doelman Korteweg, de thuisploeg wel op voorsprong. Even daarvoor werd Spirit al gewaarschuwd. Een vrije trap belandde op de kruising.
    Ook in de 2e helft kon Spirit geen vuist maken. Het werd zelfs nog erger voor de ploeg van Richard van Cappellen. Met een uur op de klok kreeg de thuisploeg een strafschop waaruit de score van Berkel werd verdubbeld: 2-0.
    Tim van der Zee bracht de spanning nog terug, maar het was niet genoeg om met resultaat terug naar Ouderkerk te gaan.
    Volgende week speelt Spirit thuis tegen Wippolders, dat zaterdag op eigen veld 1e klasser Heinenoord op 1-1 hield.

• Vooraf gezien:
    Voor Spirit gaat het seizoen beginnen met 3 bekerwedstrijden. Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Berkel op het programma. Berkel speelt al een aantal jaren in de 2e klasse C. Spirit en Berkel zijn elkaar al een aantal keren tegen gekomen. In competitieverband gebeurde dat in het seizoen 2003-2004, 2005-2006 en 10 jaar geleden (2010-2011). De 3 edities in de competitie wisten de Ouderkerkers allemaal te winnen. De meest recente ontmoeting was in februari 2020. In deze vriendschappelijke ontmoeting wisten beide ploegen niet te scoren (0-0). In 2018 moest Spirit op bezoek bij Berkel om de Rijnmond Cup. De thuisploeg won toen met 2-0.
    Berkel oefende dit seizoen 1 keer. Vorige week zaterdag werd met 1-1 gelijk gespeeld op bezoek bij 3e klasser Monster SC.
    De eerste wedstrijd van de bekerpoule tegen Berkel wordt gespeeld op Sportpark Het Hoge Land (Het Hoge Land 23) in Berkel en Rodenrijs. Scheidsrechter Parmessar zal om half 3 voor het begin van de wedstrijd fluiten.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterdag 11 september: Spirit – Wippolder (beker), aanvang 17.00 uur