• Spirit wist zaterdag op de finaledag van de Hollandsche IJssel Cup niet te winnen van SVS. Bij de Capelse tegenstander, dat gastheer was van de 4e editie van dit toernooi, werd het 0-0.
    De Ouderkerkers waren beter, maar wisten de kansen niet af te benutten. Ruben de Vries scoorde wel, maar zag zijn doelpunt afgekeurd. Spirit kreeg voldoende mogelijkheden via afstandsschoten en kopballen. Nadat een bal van de lijn werd gehaald en Tjerk de Kogel op de lat schoot bleef het scorebord op 0-0 staan.

Hollandsche IJssel Cup
    Spirit won de Hollandsche IJssel Cup al 3 keer, maar dit seizoen wist cvv Zwervers beslag te leggen op deze (voorlopige?) laatste editie. De Capellenaren waren samen met Spirit heer en meester op het hele toernooi. In de onderlinge wedstrijden verloor alleen Spirit 1. Daartegenover wist Spirit JO15-1 wèl te winnen van cvv Zwervers. De overige wedstrijden bleven onbeslist. Dat was in het verleden wel anders. Vorig seizoen won Spirit (bijna) alle wedstrijden.
    Uiteindelijk bleef de Hollandsche IJssel Cup in Capelle, maar ging die mee naar Sportpark Couwenhoek. Met een verschil van slechts 2 punten werd Spirit tweede.

Penalty Bokaal
    Ook de Penalty Bokaal werd gewonnen door cvv Zwervers. Ook in deze eindstand was het verschil minimaal. Cvv Zwervers wist 1 penalty meer te scoren dan Spirit, dat 40 keer raak wist te schieten van de 50 strafschoppen die totaal waren genomen. SVS schoot 25 keer raak (ook van de 50). DCV, dat niet kon aantreden met een JO17 en JO19 team, speelde minder wedstrijden en dus ook minder strafschoppen. De vereniging uit Krimpen a/d IJssel scoorde 22 keer uit 30 penalty’s.
    In 2018 won cvv Zwervers ook deze prijs. In 2019 en 2021 (in 2020 was er geen toernooi vanwege de corona) ging deze beker naar Spirit.

• Vooraf gezien:
    Zaterdag wordt de finaledag van de Hollandsche IJssel Cup gespeeld bij SVS. Het wordt de 4e editie van dit toernooi. De eerste keer was in 2018 bij cvv Zwervers. Een jaar later organiseerde DCV de eindronde. Door corona ging het toernooi in 2020 niet door. Vorig seizoen was Spirit aan de beurt om van dit toernooi een spektakel te maken.
    Alle 3 de toernooien werden door Spirit gewonnen. Zaterdag zal Spirit met het 1e en 2e team en de selectieteams van JO15, JO17 en JO19 gaan proberen ook de 4e (en mogelijk laatste) editie te winnen.

Om winnaar te worden van het toernooi moet men als vereniging de meeste punten uit alle wedstrijd behalen. Na het spelen van de voorronde leidt DCV de tussenstand met 6 punten. Spirit en cvv Zwervers volgen op 4 punten. SVS behaalde 3 punten. Met nog 12 wedstrijden te gaan kan er nog van alles gebeuren.

Naast de Hollandsche IJssel Cup wordt er ook gespeeld om de Penalty Bokaal. Na elke wedstrijd worden door beide ploegen 5 strafschoppen genomen. De vereniging die de meeste penalty's raak heeft geschoten wint deze beker. Nadat cvv Zwervers tijdens het eerste toernooi de beste strafschopnemers waren, won Spirit deze prijs in 2019 en 2021.

Bij de opzet van dit toernooi is rekening gehouden met het feit dat alle verenigingen een jeugdselectie team heeft. Helaas heeft DCV dit seizoen geen JO17-1 en JO19-1. De jeugdteams van deze leeftijdsgroepen van de overige verenigingen zullen op de finaledag een minitoernooi spelen.
    Spirit JO15-1 zal zaterdag spelen tegen SVS JO15-1. Die ploeg wist woensdag met 2-5 te winnen van DCV JO15-1.
    Spirit 2 neemt het op tegen DCV 2, dat met 5-1 won van SVS o23 (SVS neemt deel met hun Onder de 23 team).

Spirit 1 verloor dinsdagavond met 2-3 van Zwervers. Zaterdag zal het aantreden tegen SVS, dat met 4-0 verloor bij DCV.
    Beide ploegen komen dit seizoen in dezelfde competitie uit. In 2019 speelden beide ploegen ook tegen elkaar in het toernooi om de Hollandsche IJssel Cup. In Krimpen werd het 2-2. Vorig seizoen werd het in de competitie 0-0 in Capelle. Bij Spirit werd het 3-0 voor Spirit.