• Spirit heeft de laatste bekerwedstrijd in Heinenoord met 2-1 verloren. Daarmee zijn de Ouderkerkers op een teleurstellende laatste plaats geëindigd.
    Spirit begon nog voortvarend. Vroeg in de wedstrijd bracht Ruben Slooff zijn ploeg op voorsprong (0-1). Lang kon de ploeg van Richard van Cappellen er niet van genieten. Want een paar minuten later kwam de thuisploeg alweer langszij: 1-1.
    Er volgde een gelijkwaardige wedstrijd, waarbij beide ploegen grote en minder grote kansen kregen om op voorsprong te komen.
    Halverwege de 2e helft was het de thuisploeg die het net wel wist te vinden (2-1), waarmee Heinenoord uiteindelijk met de winst ervan door ging.
    Voor Spirit zit de voorbereiding voor het nieuwe seizoen erop. Na nederlagen tegen 1e klasser BVCB (1-0), 2e divisieploeg Excelsior o21 (2-1) en de 2 bekerwedstrijden tegen 2e klasser Berkel (2-1) en 1e klasser Heinenoord (2-1), het 2-2 gelijke spel tegen 2e klasser Wippolder (beker) en 1e klasser cvv Zwervers (1-1) en de winst op DCV (0-2) en 1e klasser Olympia (5-1) kan Spirit de balans opmaken. Gezien het vertoonde spelbeeld kunnen de geel-witten met vertrouwen toeleven naar de competitiestart.
    Die competitiestart is aanstaande zaterdag, wanneer Spirit op eigen veld Alexandria’66 ontvangt.

Klik HIER voor het wedstrijdverslag op de website van Heinenoord.

• Klik HIER voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit zijn laatste poulewedstrijd voor de beker. Na het verlies bij Berkel (2-1) en het gelijke spel tegen Wippolder (2-2) zullen de Ouderkerkers met 2 doelpunten verschil moeten winnen op  bezoek bij Heinenoord. De 1e klasser leidt de poule met 4 punten na winst op Berkel (2-0) en het gelijke spel tegen Wippolder (1-1). Spirit heeft 1 punt en staat 4e.
    Heinenoord, dat de oud Feyenoord doelman Joop Hiele als trainer heeft, promoveerde in 2010 naar de 1e klasse en is daar sinds die tijd niet meer uit gedegradeerd. Wel speelde het 3 seizoenen in de Hoofdklasse.
    Heinenoord en Spirit hebben in de historie 3 keer eerder bij elkaar in de competitie gespeeld. Uitslagen zijn niet bekend, maar dat was in het seizoen 1991-1992, 1996-1997 en 1997-1998.
    De wedstrijd tussen Heinenoord en Spirit wordt gespeeld op Sportpark Tienvoet (Tienvoet 4) en staat onder leiding van scheidsrechter Verhoeve.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterdag 25 september: Spirit - Alexandria'66 (competitie), aanvang 15.00 uur