• Leen Stam overleden

Afgelopen woensdag 8 maart is op 78 jarige leeftijd ons lid Leen Stam overleden. Leen was al sinds jonge leeftijd lid van Spirit, samen met zijn 3 broers Jos, Gerrit en Wim.

Door een bromfietsongeval, waarbij hij een zware blessure aan zijn voet opliep, duurde de voetbalcarrière van Leen echter maar tot de A-jeugd van Spirit. Pikant detail hierbij is dat het ongeluk gebeurde  enkele dagen voordat zijn A1 team de wedstrijd om het algehele kampioenschap van de afdeling Gouda speelde.

Later keerde Leen terug als vaste grensrechter van het Veteranenelftal, waarbij het meerdere malen is voorgekomen dat hij het niet eens was met de beslissing van de scheidsrechter en zijn vlag weggooide en zelf de kleedkamer opzocht. Het temperament dat we ook terug vonden bij Leen als vaste supporter van ons 1e elftal. Met humor en zijn typisch Krimpenerwaardse accent kon hij de scheidsrechter en tegenstander duidelijk maken dat ze het echt bij het verkeerde eind hadden.

Samen met zijn vrouw Gerda was Leen ook altijd van de partij bij de reisjes van de veteranen en de verschillende toernooien. Het gemis van Leen langs de lijn zal niet alleen hoorbaar maar ook voelbaar zijn.

Wij wensen zijn vrouw Gerda, kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte in deze lastige tijd.

Wilt u de familie digitaal condoleren of een herinnering delen? We hebben voor Leen een herinneringspagina aangemaakt op www.mainasse.condoleer.site/leen-stam