• 'Makkelijke' overwinning voor Spirit MO11-1

Spirit MO11-1 startte sterk tegen Alexandria MO11-1. Al na een paar minuten scoorde Elize 1-0 uit een voorzet van Jayda.

Spirit creëert kansen. Onder andere door een onderschepping van Yara. Na een schot op Noor schiet zij net naast. Ook Yara krijgt een kans om op de goal te schieten maar schiet net naast.
    Nina speelt sterk in de verdediging en weet de bal mooi te onderscheppen. Toch weet Alexandria een keer door onze verdediging heen te breker wat resulteert in een schot op het doel. Gelukkig gaat de bal net voor langs.

Als de Spirit de bal weer verovert weten de meiden het tot een corner te spelen. De corner wordt door Elize genomen en komt voor de goal terecht, hij ketst af, recht in de voeten van Evie die hem in de goal peunt. 0-2 Spirit.

Dan gaat het snel. Kort na de 0-2 volgt weer een corner die door Noor, bijna per ongeluk, binnen wordt gewerkt.

Het tweede kwart komt Alexandria bijna niet aan de bal. De meiden van Spirit spelen goed, ze houden het veld goed breed en communiceren met elkaar op het veld. Dat Alexandria bijna niet aan de bal komt is mede te danken door het goede werk op het middenveld en in de verdediging door Evie, Jayda, Nina en Nikki. Als de één een tegenstandster stoort, neemt de ander de bal over.

Ook Yara zit lekker in de wedstrijd. Ze staat overal op het veld en kijkt goed waar de bal heen moet.

Na de rust komen de meiden van Alexandria sterk terug. De wedstrijd wordt fysieker en als een speelster van Sprit de bal heeft duiken minimaal 4 speelster van Alexandria erop. Het wordt lastiger om tot kansen te komen maar Noraly weet vaak de bal te veroveren en dribbelt dat naar voren om hem voor de goal te brengen. Zelf schiet ze net naast en ook Elize, Evie en Noor weten de bal niet in de goal te krijgen.

De 0-4 valt uit een goal van Jayda en ook de 0-5 neemt zij voor haar rekening. Er wordt op de goal van Alexandria geschoten, maar de keepster weet de bal niet onder controle te krijgen. Noraly speelt hier goed op in door de bal naar de rand van de 16-meter te schieten, in de voeten van Jayda die hem naar binnen werkt.

De overwinning is weer binnen!