• Spirit heeft ook de 2e en laatste vriendschappelijke wedstrijd na de corona lockdown gewonnen. Na de makkelijke overwinning vorige week op Hillegersberg (4-0) hadden de Ouderkerkers in en tegen Nieuwerkerk geen moeilijke middag. Tegen de voormalige zondags-hoofdklasser werd met 1-4 gewonnen.
    Het verschil werd al na ruim een kwartier spelen gemaakt. Eerst zag Tim van der Zee zijn uithaal door de keeper gekeerd, maar even later kopte Stefan Bitter een corner van Niels de Vries in en tikte Ruben Slooff een paar minuten later de 0-2 binnen.
    De ploeg van Richard van Cappellen, dat zonder de aanvallers Lucas Bos en Laurens Visser speelde, controleerde de wedstrijd. Zoals ook vorige week hield de defensie makkelijk stand.
    Vlak voor rust zette Timme van Hof de wedstrijd op slot door de 0-3 op het scorebord te zetten.
    In de 2e helft hetzelfde wedstrijdbeeld. Na kansen van Ruben Slooff (kopbal) en Tim van der Zee besliste Tjerk de Kogel definitief de wedstrijd. Een voorzet van Robbin Brouwer werd beheerst ingeschoten (0-4).
    Na wat wissels in het team van Spirit sloop er even onachtzaamheid in de Ouderkerkse ploeg. Nieuwerkerk profiteerde daarvan en bepaalde daarmee uiteindelijk de eindstand: 1-4.
    Spirit sluit het seizoen af met 2 overwinningen. Een seizoen dat door de corona-maatregelen voornamelijk bestond uit trainingen. Desondanks was een fitte ploeg op het veld te zien, dat duidelijk verder is dan vv Nieuwerkerk en Hillegersberg.
    Deze week traint Spirit nog en zal dan met zomerstop gaan. In augustus zal de huidige selectie weer in voorbereiding gaan op hopelijke een normale competitie.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door RenĂ© Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit nogmaals een vriendschappelijke wedstrijd. Na de gewonnen thuiswedstrijd tegen Hillegersberg (4-0) gaan de Ouderkerkers nu op bezoek bij Nieuwerkerk.
    Nieuwerkerk speelt momenteel in de 3e klasse van de zaterdagcompetitie. Voorheen was het prestatieteam uit in de zondagscompetitie, dat in 2015-2016 nog in de hoofdklasse uitkwam. In 2017-2018 besloot de club om zich te richten op de zaterdagscompetitie. Ondanks dat het zondagsteam het nog goed deed (er werd zelfs een periodetitel gewonnen) werd besloten om geen 1e team meer in te schrijven voor de zondag. Het zaterdagteam, dat in de 4e klasse moest beginnen, werd kampioen en komt nu 2 seizoen uit in de 3e klasse. Helaas voor Nieuwerkerk voorkwam corona dat er grotere stappen genomen kon worden om in een hogere competitie uit te kunnen komen.
    Afgelopen seizoen was het nog ingedeeld bij ploegen als Groote Lindt, Zwarte Pijl, SSS en VVOR, die voor Spirit bekend zijn. In 2017-2018 kwam de ploeg van Richard van Cappellen ook uit in de 3e klasse.
    De wedstrijd Nieuwerkerk tegen Spirit wordt gespeeld op Sportpark Dorrestein en begint om 14.00 uur.