• Ook Bar De Drie Maenen gaat Spirit sponsoren

Dat Spirit een levendige vereniging is, is wel bekend binnen de wijde regio. Dat dit gevolg heeft voor het aantal leden is ook helder. Maar ook steeds meer (grote) sponsors hebben de voetbalclub uit Ouderkerk weten te vinden om met financiƫle ondersteuning de club tot een bloeiende en aantrekkelijke vereniging te maken.

Ook de komende dagen gaan we weer we aandacht besteden aan deze nieuwe sponsors, of sponsors die hun contract weer verlengd hebben. Vandaag is het de beurt aan een Topsponsor die al enkele jaren aan onze vereniging verbonden is: Cafe Restaurant De Drie Maenen uit Ouderkerk a/d IJssel.

De Drie Maenen is de gezellige bar in het gelijknamige multifunctioneel gebouw annex sporthal in Ouderkerk. Al meer dan 35 jaar zwaaien Sjaak en Roos Mudde de scepter over deze altijd gezellige uitgaansgelegenheid. Niet alleen sporters weten de weg te vinden naar deze bar. Eigenaar Sjaak Mudde is uitgesproken in zijn reden van sponsoring: "ik vind dat je elkaar moet helpen in een kleine gemeenschap als Ouderkerk. Ik heb hier veel klanten van Spirit en we proberen elkaar niet in het vaarwater te zitten. Dat gaat overigens prima. Er is een open communicatie".

Bar De Drie Manen is ook bekend om haar centrale rol die ze speelt op speciale gelegenheden, zoals Koningsdag. Dan staat het niet alleen binnen helemaal vol, maar ook het terras is dan afgeladen. Ook worden er regelmatig op zaterdagavonden en bijvoorbeeld ook op oudjaarsdag feesten voor jongeren gegeven. Deze zijn altijd uitstekend bezocht.

Gevraagd naar de reden dat juist het 3e elftal, uitkomend in de reserve 3e klasse, als "sponsorobject" gekozen is, antwoordt Mudde: "We praten hier over een selectie-elftal, met allemaal jonge jongens. Bovendien speelt mijn medewerker Jochem de Groot er sinds dit jaar ook in. Trouwens, Johny Zierts speelt ook al jaren bij spirit. Die 2 moeten dan ook absoluut op de foto". Zo gezegd, zo gedaan. Spirit is weer erg blij met een gulle gever als De Drie Maenen.