• Peutervoetbal voor 3-4 jarigen

Peutervoetbal voor 3-4-jarigen bij vv Spirit

Voetbalvereniging Spirit in Ouderkerk aan den IJssel start naast het huidige Ukkenvoetbal voor 4-6 jarigen met ingang van seizoen 2019-2020 ook met Peutervoetbal voor de allerkleinsten.

Veel peuters willen graag met een bal spelen. Er zijn veel sportieve activiteiten voor peuters, waarbij kennismaking met de sport centraal staat. Op dit moment echter komen de kinderen eerder in contact met andere sporten dan voetbal. Aan de voetbalsport kon tot op heden namelijk pas deelgenomen worden vanaf vier of vijf jarige leeftijd. Daar is nu verandering in gekomen: bij vv Spirit kunnen peuters vanaf 3 jaar deelnemen aan peutervoetbal!

Peutervoetbal heeft als doel om kinderen eerder in contact te laten komen met de sport en om de sociale en motorische ontwikkeling te verbeteren. Tevens leren de peuters sporten met andere kinderen. Middels het peutervoetbal maken wij zo het gat minder groot naar teamvoetbal en kunnen de kinderen zich in hun eigen tempo ontwikkelen. Vervolgens kunnen ze rond 4 1/2 jaar doorstromen naar de zeer succesvolle vv Spirit Ukkenleague, waar ze naast trainen ook op zaterdag in kleine teams gaan spelen. Een volgende logische stap naar het echte competitie voetbal (6 tegen 6) vanaf het jaar waarin ze 7 jaar worden.

Sporten met kinderen van deze leeftijdsgroep eist veel aandacht. Spelenderwijs gaan wij onder leiding van ervaren jeugdtrainers lichte voetbalhandelingen aanleren en de conditie en motoriek verbeteren met spelmateriaal, die bij deze leeftijdsgroep past. Zo wordt er gewerkt met lichte ballen. En??..plezier hebben staat natuurlijk bij vv Spirit zoals altijd voorop!

Wanneer er een training peutervoetbal plaatsvindt moet er altijd een begeleider van het kind bij aanwezig zijn. Dit om het kind op te vangen mocht er iets zijn. Overigens kan een ouder eventueel ook mee begeleiden bij de training.

Peutervoetbal vindt plaats op de woensdagmiddag van 16:00 uur t/m 17:00 uur bij vv Spirit in Ouderkerk aan den IJssel, op hetzelfde tijdstip als de training van de Ukken.

Kom eens kijken hoe het is om bij vv Spirit te voetballen, dan kunnen wij laten zien wat een sportieve en leuke voetbalvereniging wij zijn.

Je mag vrijblijvend een aantal keer meetrainen. Wil je je aanmelden of liever eerst nog iets meer weten: mail dan naar ukkencoordinator@vvspirit.nl of bel of app met 06-22220364 (Harry Oudshoorn)