• Promotie-/degradatieregeling

De KNVB heeft voor categorie A de promotie-/degradatieregeling voor dit seizoen bekend gemaakt. Voor de 7 selectieteams van Spirit in categorie A betekent dit het volgende:

Spirit 1, 3e Klasse C

Promotie
    - De kampioen promoveert naar de 2e klasse.
    - De periodekampioenen van de 3e klasse A t/m D spelen volgens het vastgestelde schema samen met de nummers 12 en 13 van de 2e klasse C en D promotie-/degradatiewedstrijden voor twee plaatsen in de 2e klasse.
    Degradatie
    - De nummers 12 en 13 van de 3e klasse A t/m D spelen volgens het vastgestelde schema samen met de periodekampioenen van de 4e klasse A t/m H promotie-/degradatiewedstrijden voor vier plaatsen in de 3e klasse.
    - De nummer 14 degradeert naar de 4e klasse.

Spirit 2, Res. 1e Klasse B
    Promotie
    - De kampioen promoveert naar de reserve hoofdklasse.
    - De periodekampioenen van de reserve 1e klasse A en B spelen volgens het vastgestelde schema samen met de nummers 12 en 13 van de reserve hoofdklasse A promotie-/degradatiewedstrijden voor één plaats in de reserve hoofdklasse.
    Degradatie
    - De nummers 12 en 13 van de reserve 1e klasse A en B spelen volgens het vastgestelde schema samen met de periodekampioenen van de reserve 2e klasse A t/m D promotie-/degradatiewedstrijden voor twee  plaatsen in de reserve 1e klasse.
    - De nummers 14 van de reserve 1e klasse A en B degraderen naar de reserve 2e klasse.

Spirit 3, Res. 3e Klasse D
    Promotie
    - De kampioen promoveert naar de reserve 2e klasse.
    - De periodekampioenen van de 3e klasse A t/m H spelen samen met de nummers 10 en 11 van de 2e klasse A t/m D volgens het vastgestelde schema promotiewedstrijden voor vier plaatsen in de reserve 2e klasse.
    Degradatie
    - De nummers 11 en 12 degraderen naar de reserve 4e klasse.

Spirit JO19-1,  Hoofdklasse D
    Promotie
    - De kampioen promoveert naar de Vierde divisie.
    - De herkansers (nummers tien en elf) van de Vierde divisie B spelen een nacompetitie met de periodekampioenen uit de Hoofdklasse D en E om één plaats in de Vierde divisie.
    Degradatie
    - De nummers 11 en 12 degraderen rechtstreeks naar de 1e klasse.

Spirit JO17-1, 1e Klasse 2
    Promotie
    - De nummers 1 t/m 3 van de 1e klasse 01 t/m 07 plaatsen zich voor de promotiepoule, welke start na de winterstop. Verder plaatsen de drie beste nummers 4 zich ook voor de promotiepoule. De drie beste nummers 4 worden berekend aan de hand van het gemiddeld aantal punten.
    - De nummers 1 en 2 van de promotiepoules promoveren naar de hoofdklasse.

Spirit JO15-1, 1e Klasse 6
    Idem als JO17-1

Spirit JO13-1,  Hoofdklasse D
    Promotie
    - De kampioen promoveert rechtstreeks naar de Derde divisie.
    Degradatie
    - De nummers 11 en 12 degraderen rechtstreeks naar de 1e klasse.