• Spirit heeft ook de 2e competitiewedstrijd gewonnen. Op bezoek bij Rozenburg werd het 1-3.
    De Ouderkerkers hadden het niet gemakkelijk. In de beginfase was de thuisploeg meteen gevaarlijk en kwam ook vroeg op voorsprong. Rozenburg kreeg daarna nog kansen om de voorsprong te vergroten, maar na ruim een kwartier kwam Spirit toch op gelijke hoogte. Het was uiteindelijk Ruben Slooff die het laatste tikje gaf voor de gelijkmaker. Vlak voor rust kon de aanvaller zijn ploeg ook op voorsprong brengen, maar zijn schot ging net over het doel.
    De 2e helft begon voor Spirit wat voortvarender. Het was Niels de Vries die met een goed schot de 1-2 op het scorebord zette. Het doelpunt bevrijdde Spirit niet, al hadden Christian Schrader en Ruben Slooff nog wel de kans de wedstrijd in het slot te schieten.
    Nu bleef Rozenburg het geloof houden iets over te houden aan de wedstrijd tegen Spirit. Rond het uur spelen kreeg het een aantal grote kansen op de gelijkmaker.
    Het laatste kwartier herpakte Spirit zich enigszins. Niels de Vries bracht Spirit op een comfortabelere voorsprong door uit een vrije trap de 1-3 in te schieten. Daarna kregen Robbin Brouwer en Tim van der Zee nog de gelegenheid het net te vinden, maar misten de scherpte.
    Spirit speelde niet zijn beste wedstrijd, maar wist uiteindelijk toch de 3 punten uit het vuur te slepen. Helemaal ongeschonden kwam de ploeg van Richard van Cappellen niet uit de strijd. Doelman Wouter Korteweg viel in de 1e helft geblesseerd uit. Per brancard werd hij van het veld gedragen en later met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Uit voorzorg moest hij een nachtje blijven. Zondag mocht hij weer naar huis om daar rustig te herstellen. In de slotfase kreeg Tim de Vaal zijn 2e gele kaart en moest Spirit de wedstrijd uitspelen met 10 man.
    Volgende week staat de beladen derby op het programma. Spirit gaat dan op bezoek bij DCV, dat net als Spirit zijn eerste 2 wedstrijden van het seizoen heeft gewonnen. Op bezoek bij Alexandria’66 werd met 1-2 gewonnen. Behalve Spirit en DCV heeft ook CWO de volle winst behaald. De Vlaardingers wonnen met 1-2 bij Charlois.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    In de 2e speelronde van de competitie staat voor Spirit de uitwedstrijd tegen Rozenburg op het programma. Voor Rozenburg zal de wedstrijd tegen Spirit in het teken staan van revanche. Vorige week verloor het namelijk de eerste competitie wedstrijd met maar liefst 6-1 van CWO. Spirit won vorige week door een doelpunt in de slotminuut van Ruben Slooff met 3-2 van Alexandria’66.
    In de beker behaalde Rozenburg de 3e plaats. Op bezoek in Vlaardingen werd met 3-0 verloren van zondags 2e klasser VFC. Een week later wonnen de Rozenburgers met 3-0 van ook zondags 2e klasser ESTO. Het Capelse cvv Zwervers maakte een einde aan het bekerseizoen voor de aankomende tegenstander van Spirit. De zondags 1e klasser won op eigen terrein met 4-1.
    Rozenburg en Spirit kwamen elkaar in het verleden 9 keer eerder tegen in de computer. In 1962-1963 was de eerste ontmoeting. Uitslag daarvan is niet bekend. Van de laatste 4 ontmoetingen zijn die wel bekend. In 2011-2012 (1-0) en 2012-2013 (4-1) won Rozenburg op eigen veld van Spirit. Een jaar later zegevierden de Ouderkerkers met 2-3. In 2019-2020, het seizoen dat uiteindelijk niet werd afgemaakt vanwege de corona, werd ook door Spirit gewonnen. Het werd toen 1-4.
    De wedstrijd Rozenburg tegen Spirit wordt gespeeld op Sportpark West (Vinkseweg 31) en begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Roozeboom.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterdag 9 oktober: DCV - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur