• Schoonhoven Jo11-1 tegen Spirit Jo11-1

Wedstrijdverslag Schoonhoven JO11-1 tegen Spirit JO11-1
    Zaterdag 03-09-2022

Spelers: Bruno, Cas, Daan, Emanuël, Jens, Max, Milo, Noah, Siem en Zakaria. (geen afwezigen)

Coaches: Reynold en Quido

Het is zaterdagochtend 3 september 2022 en wederom prachtig weer. Het kan niet op deze zomer in Nederland. Deze eerste competitiewedstijd tegen Schoonhoven is het vroeg dag, om half 8 verzamelen bij Spirit. Als iedereen er is rijden we naar Schoonhoven, waar het nog rustig is op de vroege ochtend.

Tijdens de warming-up is als zichtbaar dat de jongens er zin in hebben om eindelijk weer voor het “echie” te voetballen. Spirit moet even rustig afwachten tot Schoonhoven klaar is met de tactische bespreking, maar daar is dan toch de aftrap van Schoonhoven. Spirit begint fel aan de wedstrijd, er zijn meteen al kleine kansjes met onder andere een schot van Max. Na ongeveer 5 minuten zoekt ook Schoonhoven de aanval en krijgt de eerste corner. Hierna is Spirit weer aan de beurt, met een aanval over links via Emanuël. Hij geeft de bal op Milo, maar het schot is niet hard genoeg. Net daarna krijgt Milo weer een kans, maar hij kan de bal net niet lekker aannemen. Steeds heeft Spirit de bal binnen no-time terug als Schoonhoven aan de bal is. De verdediging met in het eerste kwartier Bruno, Cas, Max en Noah zit er kort op waardoor Schoonhoven amper aan aanvallen toekomt.

Na tien minuten is er weer een aanval over links, dit keer schiet Emanuël zelf en hoe! Een vlammend schot, vliegt via de onderkant van de lat in de goal. Een dik verdiende voorsprong en gejuich langs de kant bij de ouders en coaches. Spirit gaat door met aanvallen, wederom een aanval over links, Emanuël geeft voor maar Daan komt net niet tot een schot. Hierna schiet Daan voorlangs, Milo komt net niet bij de bal om hem in te tikken en na een mooie steekpass van Noah kan Daan helaas niet afronden. Het is erg genieten van de vele mooie aanvallen, en op deze manier moeten de goals wel komen. Ondertussen is keeper Siem attent bij lange ballen van Schoonhoven door op tijd uit zijn doel te komen. Net voor de eerste korte pauze krijgt Spirit een vrije trap op het middenveld. Emanuël geeft een prachtige bal op Milo die heel beheerst scoort, 0-2! Kort daarna fluit de scheids voor de korte rust.

Kort na de rust laat Emanuël een prachtige “Zidane” zien (Emuanuël doet hem wel even voor
    volgende week voor degene die deze move niet kennen), zijn schot wordt gered door de keeper van Schoonhoven. Net daarna een grote kans voor Schoonhoven, gelukkig rakelings over het doel geschoten. Jens geeft een mooie pass op Zakaria die daarna voorgeeft op Emanuël, zijn schot wordt eerst geblokt en dan volgt er toch een goal uit door Zakaria, 0-3! Meteen daarna nog een mooie goal van Zakaria, 0-4. Wat een luxe! Hierna volgen nog kansen voor Zakaria die op de lat schiet, Emmanuël en Jens, met mooie reddingen van de keeper van Schoonhoven. Dan is het rust na een eerste helft met prachtig voetbal en een 4-0 voorsprong, het is genieten langs de lijn! De jongens kunnen even uitrusten na alle inspanning, en ook de ouders en coaches komen even bij. ; )

Het verslag van de tweede helft is wat korter, enerzijds omdat het anders veel te lang wordt maar ook omdat deze wat rommeliger verloopt. Nog steeds krijgt Spirit mooie kansen, maar de organisatie achterin is wat minder, er wordt minder goed naar elkaar gespeeld waardoor er meer balverlies is. Hierdoor krijgt ook Schoonhoven meer kansen en gaan ze er meer in geloven. Schoonhoven is wat feller in de tweede helft, Spirit oogt wat vermoeid wat misschien ook komt door de geleverde arbeid in de eerste helft. Schoonhoven komt heel gelukkig op 1-4 na een frommel goal, daarna komt Spirit er weer wat beter in. Na fel doorjagen door Jens en Milo kan Milo de bal naar Daan spelen, die mooi scoort en zorgt voor 1-5. Daarna nog een mooie aanval met Daan en Bruno, die net naast schiet. Intussen heeft Siem aan de andere kant enkele fraaie reddingen verricht waardoor de voorsprong ruim blijft. Ook voor Spirit zijn er nog kansen voor Daan. De derde poging is weer raak voor Daan. Na een pass van Bruno en een mooie schijnbeweging waarmee de verdedigers worden gefopt is het 1-6. Hierna scoort Schoonhoven nog twee keer, eerst uit een rebound na een schot op de paal en daarna direct uit een prachtige vrije trap. Dan is daar het einde van de wedstijd en is de 3-6 overwinning een feit!

Jongens, een hele knappe verdiende overwinning! We hebben genoten van jullie inzet, de
    teamgeest, de verdediging die stond als een huis, de vele prachtige aanvallen en natuurlijk de goals. Ga zo door met elkaar!

Volgende week staat er geen competitie wedstrijd op het programma.