• Spirit heeft de eerste competitiewedstrijd met 3-2 gewonnen van Alexandria’66. De wedstrijd werd uiteindelijk pas in de slotminuten beslist door een doelpunt van Ruben Slooff.
    Het duurde lang voordat de wedstrijd pas echt op gang kwam. Beide ploegen kwamen het eerste half uur niet echt in het spel. Spirit kreeg in de beginfase wel een paar kleine kansjes, maar Robbin Brouwer en Lukas Bos konden de Rotterdamse doelman met hun inzet niet in moeilijkheden brengen.
    De eerste serieuze kansen kwamen in het laatste kwartier van de 1e helft. Met een katachtige redding voorkwam Wouter Korteweg dat de thuisploeg op achterstand kwam. Even later kregen de bezoekers nog een grote mogelijkheid om de score te openen. Vlak voor rust kopte Kevin Kriek een voorzet van Niels de Vries in de uiterste hoek. Dit keer kon de keeper van Alexandria’66 uitblinken door de bal naast zijn doel te werken.
    In de 2e helft drongen de bezoekers wat meer aan. Dat resulteerde in een aantal kansjes. Maar ook nu kwam de Ouderkerkse doelman niet in problemen.
    Het vervolg van de wedstrijd werd het ware thriller, dat begon na een uur spelen. Stefan Bitter dwong de keeper tot het uiterste te gaan door een hard schot van 20 meter net over het doel te tikken. Uit de corner kopte Bitter bijna alsnog in, maar weer kon de goalie zijn doel schoon houden.
    Een paar minuten later was het wel raak. Niels de Vries maakte het Ouderkerkse publiek gelukkig door de 1-0 op het scorebord te zetten.
    Lang kon Spirit niet genieten van de voorsprong want ruim 5 minuten later kwam Alexandria’66 langszij (1-1). De ploeg van Richard van Cappellen rechtte zijn rug en kwam een paar minuten na de gelijkmaker weer op voorsprong. Een voorzet van Robbin Brouwer kwam perfect op het hoofd van Ruben Slooff: 2-1.
    Nu was het de beurt weer aan Alexandria’66 om zijn veerkracht te tonen. Nadat het eerst een schot op de lat schoot, kreeg het de hulp van Wouter Korteweg om weer op gelijke hoogte te komen. Een onnodige overtreding bij het uitkomen van de doelman werd door scheidsrechter Steenbergen bestraft met een penalty. Die werd dankbaar benut: 2-2.
    Op dat moment waren er nog slechts 8 minuten te spelen en de eerste competitiewedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen. De apotheose kwam pas in de 90e minuut. Ruben Slooff profiteerde van een misser in de verdediging van Alexandria’66. De centrale verdediger, die verder een uitstekenede wedstrijd speelde en een plaag was voor de Ouderkerkse aanvallers, kopte volledig mis en Ruben Slooff kon alleen op het doel af gaan en beheerst de winnende treffer op zijn naam zetten.
    Spirit kwam met de schrik vrij. Het speelde zelf niet altijd goed, maar toonde weerbaarheid. En dit keer leverde dat uiteindelijk de eerste 3 punten op van het seizoen.
    Zaterdag gaat Spirit op bezoek bij Rozenburg, dat zaterdag niet zo rooskleurig begon. Op bezoek bij CWO leed het maar liefst een 6-1 nederlaag. Met deze uitslag is CWO koploper na de eerste speelronde, waarin maar liefst 33 doelpunten te zien waren. FC Binnenmaas kwam tegen Sparta, na een 0-3 achterstand met rust, terug naar 3-3. DCV won met 2-0 van CION. Dezelfde eindstand stond op het scorebord bij Pelikaan tegen Strijen. Deltasport en Charlois hielden elkaar met 3-3 in evenwicht. Hellevoetsluis won met 1-4 bij SVS.

• Klik HIER voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag start de competitie 2021-2022. In de 1e speelronde ontvangt Spirit het Rotterdamse Alexandria’66. Tussen 2010 en 2016 speelde de aankomende tegenstander van Spirit in de 1e klasse, in het seizoen 2012-2013 zelfs hoofdklasse.
    Vorig seizoen begon Alexandria’66 voortvarend. In het na 3 wedstrijden gestopte seizoen stond het op de 4e plaats met 2 gewonnen wedstrijden en 1 gelijke spel. Eén van die gewonnen wedstrijden was die tegen Spirit. Net als dit seizoen ontmoetten beide ploegen elkaar ook in de openingsronde. Alexandria’66 won met 1-3. In de historie kwamen Spirit en Alexandria’66 elkaar 5 keer tegen in competitie verband. Naast het afgelopen seizoen won Alexandria’66 ook in het seizoen 2018-2019 van Spirit. Het werd toen 0-1. Spirit won in het verleden ook 2 keer. In 2019-2020 werd het 2-0 voor de thuisclub, 3 jaar eerder werd het 1-0. De eerste ontmoeting was in 2009-2010, toen bleef de strijd onbeslist: 1-1.
    Alexandria’66 begon het seizoen op 17 augustus met een vriendschappelijke wedstrijd tegen Spartaan’20. Het werd 2-5 voor de zondagseersteklasser. De Rotterdammers zagen daarna tot 3x toe hun geplande oefenwedstrijden door de tegenstander geannuleerd. Ter voorbereiding bleven alleen de bekerwedstrijden over. Op eigen veld bleef het 0-0 tegen Westlandia, op bezoek bij RKDEO werd verloren met 3-1. Vorige week gingen de Rotterdammers op bezoek bij Olympia. Een beter Alexandria’66 verloor toch met 2-1 van de ploeg uit Gouda.
    De wedstrijd Spirit tegen Alexandria’66 begint zaterdag om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Steenbergen.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterdag 2 oktober: Rozenburg - Spirit (competitie), aanvang 14.30 uur