• In een zeer matige wedstrijd heeft Spirit afgelopen zaterdag op eigen veld met 0-1 verloren van Alexandria’66. Het door blessures geteisterd Spirit gaf het opgekomen publiek nauwelijks het gevoel dat de thuisploeg de punten in huis zou laten tegen het lager geklasseerde Alexandria’66.
    Trainer Richard van Cappellen moest zijn elftal op 6 plaatsen wijzigen ten opzichte van die aan het begin van het seizoen waarmee Spirit zelfs 3 weken lang op de eerste plaats stond. Hij kon niet beschikken over Bastiaan Haasnoot, Sander Kalkman, Julian Rook, Stefan Bitter, Ingmar Burema, Laurens Visser en Virgil Munsel.
    Ondanks het excuus dat de basis elf van afgelopen zaterdag misschien niet gewend waren in deze samenstelling te spelen, mocht er wel meer verwacht worden van het team, dat een brede selectie heeft met goede spelers, dan dat het zaterdag liet zien.
    Het eerste half uur was van beide kanten niet om aan te zien. Beide keepers  kregen weinig te doen en beide ploegen strooiden over en weer met slechte passes. Nadat de bezoekers in de 38e minuut simpel op 0-1 kwam verwachtte iedereen, zeker in de 2e helft, een ander Spirit, een Spirit dat zich niet zomaar de kaas van het brood liet eten. Maar Alexandria’66 hield vrij gemakkelijk stand. Naast een schot van Eric Jansen net over het doel en een aantal kopkansjes van Kevin Kriek kwam Spirit niet. Ook het slotoffensief in de blessuretijd met doelman Max van Herk diep in het Rotterdamse strafschopgebied leverde geen kans op.
    De 3e nederlaag van dit seizoen is een feit. Natuurlijk wordt van dit jonge team niet verwacht mee te strijden om het kampioenschap. Daarvoor is de concurrentie in deze 2e klasse te groot. Na 4 wedstrijden op rij niet gewonnen te hebben staat Spirit nu op een gedeelde 5e plaats, nog maar slechts 4 punten boven de degradatieplaatsen. Maar daar wil niemand het over hebben. Het seizoen duurt nog lang. Volgende week is Spirit vrij. Zo heeft Richard van Cappellen de gelegenheid iedereen weer op scherp te zetten en hopen dat de ziekenboeg weer snel leeg loopt. Want over 2 weken staat een  bezoek bij koploper Neptunus-Schiebroek op het programma.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

• Vooraf gezien:
    Spirit speelt zaterdag thuis tegen Alexandria’66. De Ouderkerkers moeten het, na 3 wedstrijden op rij niet gewonnen te hebben, opnemen tegen de nummer 11, dat afgelopen zaterdag hun eerste overwinning boekte.
    Alexandria’66 speelde sinds 2010 in de 1e klasse en zelfs even in de Hoofdklasse. Dit seizoen komt de Rotterdamse ploeg voor het derde seizoen uit in de 2e klasse D. Vorig seizoen behaalde het de 7e plaats. Het seizoen daarvoor moest het genoegen nemen met een 9e plaats. In dat seizoen troffen Spirit en Alexandria’66 elkaar voor de 2e keer in de historie. In Ouderkerk won Spirit met 1-0. Van de basis elf toen spelen Sergio Caminita en Bjorn van Dijk, die de enige treffer op zijn naam zette, niet meer bij Spirit.
    Dat is anders bij de eerste editie van Spirit-Alexandria’66. Toen stond alleen Sander Kalkman van de huidige selectiespelers in de basis. De huidige trainer (Richard van Cappellen) en assistent Jelmer Nomen speelden toen nog in de hoofdmacht van Spirit. In 2009-2010 werd het 1-1.
    De wedstrijd Spirit ?? Alexandria’66 begint zaterdag in Ouderkerk om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Afalah.

• Voorlopige programma:
    Zaterdag 10-11: Spirit vooralsnog vrij