• Overtuigende overwinning van Spirit op DVO'32: 3-0
    Spirit heeft de wedstrijd tegen DVO’32 met 3-0 gewonnen en heeft daarmee voor het eerst dit seizoen gewonnen van een ploeg uit de top 5. Over de overwinning was niets aan te merken. Verdedigend controleerde Spirit de wedstrijd en gaf het nauwelijks kansen weg aan de Vlaardingse ploeg. De bezoekers hadden moeite om het spel te maken en werden gedwongen de lange bal te geven, welke vaak ten prooi vielen aan de Ouderkerkse verdediging.
    Aanvallend kon Spirit wel variëren. Het strooide aanvallen zowel via de rechter kant via Julian Rook als links via Raoul Haliwela. Maar ook spits Ruben Slooff kreeg voldoende aanvoer. Zo kreeg hij al in de beginfase een tweetal kansen. De eerste zag hij tot corner verwerkt, de tweede belandde in de handen van de keeper. Na ruim een kwartier spelen werd Julian Rook de diepte in gestuurd. De aanvaller schoot beheerst langs de DVO-doelman: 1-0.
    Spirit dicteerde de wedstrijd, waarbij Eric Jansen bijna de 2-0 in tikte, maar met een bijna onmogelijke redding voorkwam de keeper van DVO’32 een doelpunt. Ook Haliwela kwam oog in oog met de keeper. De aanvaller schoot naast.
    In de slotfase verdubbelde Ruben Slooff de voorsprong. Na goed doorgaan van Timme van Hof had de aanvaller de hoek voor het uitkiezen: 2-0.
    Na rust probeerde DVO’32 met opportunistisch spel de aansluitingstreffer te maken. Lange ballen richting de aanvallende spelers oogden gevaarlijk, maar doelman Haasnoot hoefde nauwelijks in aktie te komen. Na bijna een uur spelen besliste Ruben Slooff de wedstrijd. Samen met Julian Rook kwamen ze met een man meer situatie. Met een tikje opzij bracht hij de spits in scoringspositie: 3-0.
    Het restant van de wedstrijd werd zonder problemen uitgespeeld en kon Spirit weer 3 punten bij het totaal optellen. In de ranglijst schoot Spirit daar niet veel mee op, behalve dan dat het inliep op DVO’32. Alle andere ploegen bovenin de stand wonnen hun wedstrijden, waarbij VVOR op doelsaldo de 2e periode heeft gewonnen.
    Volgende week speelt Spirit de uitwedstrijd bij Dilettant, dat zaterdag met 1-2 won bij Excelsior R.

Vooraf gezien:
    Zaterdag wordt de competitie weer hervat. Spirit speelt dan thuis tegen DVO’32. De ploeg uit Vlaardingen promoveerde nadat het vorig seizoen kampioen werd van de 4e klasse D. Momenteel staat DVO’32 met 30 punten uit 16 wedstrijden op de 4e plaats. De hoogst behaalde positie aan het eind van het seizoen ooit behaald is een 7e plaats in de 3e klasse. Spirit treft dus een ploeg in vorm.
    De diverse statistieken van beide ploegen liggen niet ver van elkaar vandaan. Spirit heeft een achterstand van 4 punten en zal dus voor de winst moeten gaan om enigszins aansluiting te houden met de top 5. Ook in de 2e periode liggen beide ploegen op gelijke hoogte. Ondanks dat beide ploegen geen rol (meer) spelen is er theoretisch nog wel een (hele!!) kleine kans. De winnaar van Spirit tegen DVO’32 wordt periodewinnaar als Kethel Spaland (op bezoek bij HBSS) èn VVOR (thuis tegen Leonidas) verliezen. Waarschijnlijk is de quotering bij de bookmakers erg hoog wanneer zaterdag in Ouderkerk een periodekampioen ‘gehuldigd’ kan worden.
    In de stand van thuis en uitwedstrijden doen Spirit en DVO’32 het ook goed. Spirit staat in de stand van thuiswedstrijden met 13 punten (4x winst, 1x gelijk en 3x verlies) uit 8 wedstrijden op de 6e plaats. DVO’32 staat in de ranglijst van uitwedstrijden op de 5e plaats. De Vlaardingers wonnen 3 keer (1-4 bij Excelsior R, 0-3 bij HBSS en 2-3 bij Lekkerkerk), speelden 2 keer gelijk (2-2 bij Dilettant en 1-1 bij VVOR) en verloren 3 wedstrijden (3-1 tegen Leonidas, 2-0 bij Perkouw en 3-2 bij Zestienhoven) op vreemde bodem.
    Spirit en DVO’32 troffen elkaar 3 keer eerder in competitieverband in Ouderkerk. De eerste editie speelde zich af in het seizoen 1988-1989 in de 3e klasse. Ook in 1992-1993 troffen beide ploegen elkaar in de 3e klasse. Van het seizoen 2006-2007 zijn wel uitslagen bekend. Spirit won dat seizoen op eigen veld met 3-1.
    Eerder dit seizoen won DVO’32 de onderlinge wedstrijd in Vlaardingen met 1-0.
    De wedstrijd Spirit-DVO’32 begint om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Blaak.

• De Pupil van de Week is Mees de Bode. Mees speelt in Spirit JO9-4 en is 8 jaar.

Zijn favoriete club is Atlético Madrid. Zijn favoriete speler is Antoine Griezmann.

Mees zal om 15.00 uur de aftrap verzorgen van de wedstrijd Spirit tegen DVO’32.

• ** Ivm onjuiste stand op voetbal.nl is er tijdelijk een andere stand gepubliseerd

• Volgende wedstrijden:
    Dinsdag 13 maart: SVV (zo) - Spirit (aanvang 20.00 uur) Voetbal Rijnmond Cup