• Spirit is in de hervatting van de competitie niet in geslaagd de 3 punten in huis te houden. Op eigen veld kwamen de Ouderkerkers tegen FC Binnenmaas niet verder dan 1-1.
    De ploeg startte met een nagenoeg fitte selectie, met bijna alle sterkhouders en routiniers in de basis. Toch kon de ploeg van Richard van Cappellen niet meteen zijn stempel drukken op de wedstrijd. Ook FC Binnenmaas deed dat niet, wat resulteerde in een matige eerste helft, waarin Spirit na een kwartier pas de eerste mooie veel belovende aanval op kon zetten. Ruben Slooff kwam in 2 pogingen niet verder dan een schot naast het doel. Na een half uur spelen kwam FC Binnenmaas pas in scoringspositie. Een schot werd gestopt door Wouter Korteweg, die attent reageerde op de rebound en daarmee zijn doel schoon hield.
    Kort na rust had Spirit even een opleving. Het startte meteen sterk en dat resulteerde bijna in een vroege goal. Ruben Slooff zag zijn inzet net over het doel gaan.
    Lang duurde die opleving niet. FC Binnenmaas kwam op voorsprong. De defensie van de geel-witten zag er niet goed uit en met name doelman Wouter Korteweg beoordeelde de situatie verkeerd in en ging volledig in de fout: 0-1.
    Er volgde een rommelige fase. FC Binnenmaas hoefde niet meer en Spirit had moeite deze tegenslag te verwerken. Pas 20 minuten voor tijd herpakte Spirit zich. Er volgden kansen voor Niels de Vries (paal), Laurens Visser en Tim van der Zee, die zijn schot gestopt zag door de doelman van Binnenmaas. Even later was diezelfde doelman kansloos op een venijnig schot van Tim van der Zee: 1-1.
    Spirit rook kansen en zette aan voor een slotoffensief maar kwam niet meer tot scoren. Tim de Vaal en Niels de Vries zagen hun schoten nog voorlangs gaan. De laatst genoemde schoot in blessuretijd een vrije trap net naast het doel.
    Net als de periode vóór de coronastop weet Spirit wéér niet te winnen. De laatste overwinning dateert alweer van 16 oktober (2-0 tegen Deltasport). Spirit staat nu op de 7e plaats, met maar liefst 8 punten achterstand op koploper DCV, dat zaterdag met een 1-0 overwinning op Sparta de 1e periodetitel op zijn naam zette.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Spirit hervat zaterdag de competitie met de thuiswedstrijd tegen FC Binnenmaas. Het aankomende weekend staat nog in het teken van de inhaalwedstrijden, want de wedstrijd tegen FC Binnenmaas stond al op 20 november van het vorige kalenderjaar gepland, maar kon door te veel coronagevallen bij de bezoekers geen doorgang vinden.

In competitie verband heeft Spirit nog nooit gewonnen van Fusie Club Binnenmaas. In de coronaperiode troffen beide ploegen elkaar niet in Ouderkerk. In het seizoen 2016-2017 werd het 1-1 en het seizoen ervoor werd het zelfs 2-3 voor de ploeg uit Maasdam.

In de huidige competitie staat Spirit met 12 punten uit 8 wedstrijden op de 6e plaats. FC Binnenmaas staat 2 plaatsen lager met 10 punten uit 8 wedstrijden. Vóór de corona stop had Spirit niet zo’n beste reeks. De laatste 4 competitiewedstrijden werden niet gewonnen. Tegen Hellevoetsluis werd met 5-2 verloren. Tegen Charlois (1-1), Pelikaan (1-1) en SVS (0-0) werd gelijkgespeeld. FC Binnenmaas  verloor de laatste 2 wedstrijden. Op eigen terrein werd met 1-2 verloren van CWO en op bezoek bij SVS werd het 4-1.

In de voorbereiding op de hervatting van de competitie speelde Spirit vorige week dinsdag in Gouda tegen zondags 2e klasser DONK, waar met 0-3 werd gewonnen. FC Binnenmaas speelde afgelopen zaterdag tegen 2e klasser DBGC. Die wedstrijd eindigde in 2-2.

Met de komst van FC Binnenmaas naar Ouderkerk treft Spirit een oude bekende. De huidige trainer van Binnenmaas is Michel van Noort, die van 2008 tot 2010 het eerste elftal van Spirit trainde.

De wedstrijd Spirit tegen FC Binnenmaas begint zaterdag om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Steenbergen.

Op het programma van zaterdag staat o.a. ook de wedstrijd DCV tegen Sparta. Voor DCV is dit een belangrijke wedstrijd. In de strijd om de 1e periode staan DCV en Pelikaan beide op 18 punten, maar DCV moet deze wedstrijd nog inhalen. Het doelsaldo van de ploeg uit Krimpen is 3 doelpunten beter. Bij een kleine nederlaag of een beter resultaat wint DCV de 1e periode.

• Volgende wedstrijden:
      Zaterdag 19 februari: Spirit - CION, aanvang 15.00 uur (competitie)
      Zaterdag 26 februari: Strijen - Spirit, aanvang 14.30 uur (competitie)
      Zaterdag 5 maart: Spirit - CWO, aanvang 15.00 uur (competitie)
      Zaterdag 12 maart: Spirit - Sparta, aanvang 15.00 uur (competitie)