• Spirit JO10-1 bindt ook Nieuwerkerk JO10-1 aan de zegekar

Deze week stond de uitwedstrijd bij Nieuwerkerk op het programma. Vorig seizoen was Nieuwerkerk twee keer te sterk gebleken, maar toch gingen we vol zelfvertrouwen op pad. De jongens konden uitslapen, want we speelden pas 10:15. Alleen het parkeren was lastig en we stonden dan ook ver weg. Een voordeel was dat de jongens daardoor eigenlijk al een warming-up hadden gedaan.

Het eerste kwart ging redelijk gelijk op. Spirit hanteerde voornamelijk de lange bal, maar door het natte veld en de wind, kwamen de ballen meestal niet aan bij de spitsen. Toch was het Spirit dat op voorsprong kwam. Chris bediende Sem en die wist de bal langs de keeper te schieten. Nieuwerkerk ging ook op jacht naar een doelpunt en dit werd in de laatste seconden van het eerste kwart beloond met de gelijkmaker.

Na de time-out trok Spirit weer ten aanval. Joshua maakte een actie langs de zijlijn, maar zag vervolgens zijn schot door de keeper gekeerd worden. Even later gaf Yaniek een lange pass op Sven, maar die kon net niet bij de bal komen. De keeper verkeek zich echter ook op de bal en zo rolde de bal toch in het doel. Nu moest Nieuwerkerk weer in de aanval, maar Jaro en Chris maakten het de aanvallers van Nieuwerkerk erg moeilijk. En als er dan toch een kans kwam, was Ole er altijd nog die de ballen tegenhield. Nog voor rust zette Jesse vanaf het middenveld druk, pakte de bal af en scoorde de 1-3. Een minuut voor rust werd een diepe bal van Nieuwerkerk op fraaie wijze gescoord, wat de ruststand op 2-3 bracht.

Na de rust kwam het combinatievoetbal van vorige week weer terug en dit leidde tot mooie aanvallen en vele kansen. Yaniek tikte een voorzet van Sem binnen en Yaniek zette niet veel later ook de 2-5 op het scorebord. Nieuwerkerk kwam toch nog een keer goed over de zijkant door, maar Ole was weer alert. Spirit liet het er nog niet bij zitten in dit kwart. Sven was na een pass van Jaro net iets eerder bij de bal dan de keeper en maakte er 2-6 van. Nieuwerkerk was blij dat het 3e kwart erop zat, zodat ze na deze Spiritstorm weer even op adem konden komen.

In het laatste kwart probeerde Nieuwerkerk terug in de wedstrijd te komen en dat resulteerde al snel in de 3-6. Zij kregen weer hoop, maar Chris hield de aanvallers een aantal keer goed tegen, zodat de aansluitingstreffer niet viel. Aan de andere kant kreeg Sven een schietkans, maar zijn schot belandde op de lat. Niet lang daarna ging de bal via Joshua en Sem naar Jesse en die zorgde met een hard schot voor een ruimere marge. Het verzet van Nieuwerkerk was gebroken en Sven scoorde na voorbereidend werk van Jesse de 3-8.
    Yaniek maakte vervolgens met een bekeken schot de 3-9 en had een minuut later ook nog pech dat zijn schot op de kruising belandde. In de laatste minuut van de wedstrijd dribbelde Jaro naar voren en schoot de bal van afstand mooi over de keeper heen. De 3-10 was tevens de eindstand.

Het in grote getale meegereisde publiek werd opnieuw getrakteerd op een goede wedstrijd met mooie doelpunten. Volgende week de laatste wedstrijd in de 1e fase, ga zo door jongens!