• Spirit JO10-1 knokt zich naar verdiende overwinning

Deze zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Ommoord JO10-1 op het programma. Met een gevoelstemperatuur van -3 graden was het een koude zaterdagochtend.

De jongens waren er op gebrand om een keer gelijk vanaf het begin van de wedstrijd bij de les te zijn. Dit lukte eigenlijk heel goed. Jaro en Chris waren achterin niet van plan om vlak voor pakjesavond cadeautjes uit te delen. Er kwam in de openingsfase dan ook geen speler van Ommoord door de verdediging heen. Ondertussen combineerde Spirit heel aardig en kreeg het mooie kansen. Joshua schoot twee keer net over en Sem net naast. Net voor de 1e time-out kwam Ommoord voor het eerst in de buurt van het Spiritdoel. De behendige nummer 4 speelde zichzelf knap vrij en schoot de 1-0 binnen. Vlak na de goal ging Ommoord weer in de aanval en kreeg nog een corner, maar Spirit leek gered te worden door de time-out.

Na de time-out werd er dus gestart met de corner voor Ommoord en deze werd direct ingekopt door opnieuw de nummer 4.
    Spirit keek ondanks de goede start weer tegen een 2-0 achterstand aan. Gelukkig raken ze daar niet meer van in de war en werd er weer vol goede moed de aanval gezocht. Al snel kwam Jaro naar voren en zijn schot werd knap gekeerd door de keeper. Een minuut later was er een uitbal voor Spirit. Jesse nam de bal snel en gaf een voorzet op Sven. Die aarzelde geen moment, nam de bal na één stuit vol op zijn slof en schoot de 2-1 over de keeper heen.
    Ommoord zocht gelijk weer de tegenaanval, maar Chris voorkwam met een goed blok een schot op doel en gaf de bal gelijk op Sem. Die dribbelde vanaf het middenveld langs een verdediger en schoot de gelijkmaker binnen. Ommoord was van slag en Spirit bleef mooie aanvallen op de mat leggen. De schoten van Jesse en Yaniek werden nog door de keeper gekeerd, maar de voorsprong kon niet lang op zich laten wachten. Die verdiende voorsprong kwam er dan ook. Sem wist de bal naar Sven te passen en Sven scoorde de 2-3. De marge werd een minuut later bijna vergroot, maar de keeper pakte het schot van Sven. Net voor rust was er nog een grote kans voor Ommoord, maar Ole had daar een antwoord op en zorgde ervoor dat er een 2-3 ruststand op het scorebord stond.

Voor de limonade gingen beide teams naar de kantine en daar kon iedereen gelijk even opwarmen. De tenen van de trainers waren nog niet opgewarmd toen de jongens al weer naar buiten wilden om de tweede helft te spelen. Ook na de rust bleef Spirit mooi combineren. Van achteruit werd de opbouw via Ole, Jaro, Chris en Yaniek goed verzorgd. Uit één van de vanuit achterin opgebouwde aanvallen, speelde Jaro Joshua bij de zijlijn aan. Met een mooie actie speelde Joshua zichzelf vrij en zag vervolgens zijn schot op de lat belanden. Ommoord bleef ook proberen om de gelijkmaker te scoren en uit een vlot lopende aanval lukte dit ook. Het spel ging vervolgens op en neer en beide teams gingen op zoek naar een goal. Spirit kreeg een corner en Yaniek trapte de bal voor het doel. Jesse nam de bal aan en vanuit de draai schoot hij knap de 3-4 binnen.

Het laatste kwart was de laatste weken steeds erg sterk en de jongens vertrouwden er zelf ook op dat ze dit ook deze week weer konden laten zien. Ze schoten dan ook uit de startblokken en Jesse was gelijk dichtbij een doelpunt. Even later was het weer Jesse die, na een goede pass van Yaniek, opnieuw dichtbij een doelpunt was. Dit keer stond de lat in de weg en was het Sven die de rebound in het zijnet zag gaan. Toch wilde Ommoord zich nog niet gewonnen geven en kwam steeds vaker naar voren. Jaro en Chris verdedigden echter erg sterk en ook Ole keepte weer goed. Ook Spirit kreeg nog kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Zo soleerde Chris nog een keer vanuit achter helemaal naar voren en schoot de bal net naast. De laatste paar minuten was vooral Ommoord in de aanval. Spirit vocht echt als een team om de overwinning over de streep te trekken. Sem werkte in één van de laatste minuten nog een bal net voor de lijn weg en een kopbal van Ommoord ging net over. De scheidsrechter trok er nog wat extra blessuretijd bij, maar het hele team bleef scherp en zo werd de overwinning over de streep getrokken. De blijdschap bij de jongens was dan ook erg groot toen het laatste fluitsignaal klonk.

Ondanks het goede begin was er toch weer een 2-0 achterstand (onterecht deze keer). Maar met goed voetbal en hard werken werden jullie beloond met een mooie overwinning. Een echte teamprestatie, klasse jongens!