• Spirit JO10-1 moet opnieuw meerdere erkennen in CVV Zwervers JO10-1

Na de klinkende overwinning van vorige week stond deze zaterdag weer een bekende tegenstander op het programma, Cvv Zwervers. In de 1e competitiefase werd er thuis met 3-5 van hen verloren. Vandaag waren Jesse en Jaro afwezig, maar gelukkig wilden Luuk en Roan graag met ons meedoen.

De eerste kans in de wedstrijd was voor Spirit. Na een één-tweetje tussen Sem en Joshua zag Sem zijn schot gekeerd worden door de keeper. Daarna nam Zwervers gelijk de regie over. Bij de eerste de beste aanval viel de openingstreffer na een mooie combinatie van Zwervers. Zwervers was scherper dan Spirit en kreeg snel daarna nog een aantal kansen, maar Ole pakte een paar goede ballen. Even later was er een lange bal van de verdediger van Zwervers naar de spits. De spits nam de bal niet aan, maar daardoor schoot de bal in één keer door in het doel. Ook nu was er dus weer een snelle 0-2 achterstand.
    Spirit was nu wel wakker en begon zelf ook te voetballen. Roan onderschepte een aanval en gaf een pass op Sven, die zijn schot net naast zag gaan. Spirit ging duidelijk op zoek naar de aansluitingstreffer. Na een dieptepass van Chris en een goede actie en voorzet van Joshua, was Luuk dichtbij een treffer met een schot op de paal. Zwervers werd gered door de time-out.

Na de time-out moest Spirit proberen het gevoel van de laatste minuten door te zetten. Dit lukte helaas minder en er ontstond een rommelige wedstrijd van beide kanten. Spirit gaf veel lange ballen en vergat te combineren. Verdedigend stonden Chris en Roan hun mannetje en zo kreeg ook Zwervers nauwelijks kansen meer voor de rust. Luuk en Yaniek probeerden het nog met een schot van afstand, maar beide schoten verdwenen net naast het doel.

Ondanks de 0-2 ruststand verdiende Spirit ook een goal. In het derde kwart moest het dan maar gebeuren. Alleen vergat Spirit te blijven voetballen en waren het vooral lange ballen en afstandsschoten die we zagen. Bij één van die afstandsschoten van Yaniek leek de keeper de bal te stoppen, maar die verkeek zich op het effect wat de bal mee kreeg. Zo was de spanning toch ineens weer terug in de wedstrijd. Zou het dan weer gebeuren dat we van een achterstand terugkomen en winnen?
    Zwervers was helaas niet van plan om hieraan mee te werken en 2 minuten later combineerden zij knap door onze verdediging heen en scoorden de 1-3. En een minuut later gebeurde precies hetzelfde en was het 1-4. Spirit was van slag en zag uit onze corner Zwervers snel naar de 1-5 counteren. Deze drie tegengoals in 5 minuten waren een flinke tegenvaller.

In het laatste kwart gaven de jongens het ondanks de grote achterstand nog niet op. Luuk pakte de bal goed af, maar zag de keeper zijn schot keren. De aanval erna was het wel raak. Een lange pass van Roan kwam via een verdediger bij Sven, die de bal in één keer knap in de verre hoek schoot. Net daarna gaf Joshua de bal aan Sem, maar zijn schot belandde op de paal. Zwervers probeerde de voorsprong verder uit te breiden, maar Roan, Chris en Ole hielden achterin de boel dicht. Net voor tijd maakt Yaniek een mooie actie langs de zijlijn en gaf een voorzet aan Sem, maar die kwam een teenlengte tekort om de bal in te tikken. Gelijk daarna zette Chris goed door en creëerde zelf een kans, maar zijn schot ging rakelings langs de paal. In de laatste minuut was het toch nog raak. Na een snel genomen corner van Sem, schoot hij in de korte hoek raak.
    Zo was er opnieuw een 3-5 nederlaag tegen Zwervers. Een terechte nederlaag, maar toch niet opgegeven en nog goed teruggekomen. Deze week weer lekker trainen en dan gaan we er volgende week weer tegenaan!
    Een speciaal bedankje voor onze invallers Roan en Luuk dat jullie ons wilden helpen vandaag!