• Spirit JO10-1 rekent af met onbekende tegenstander

De competitie is afgelopen en tot de zomervakantie zijn er nog een aantal zaterdagen, dus wat is dan leuker om toch te voetballen. Deze zaterdag was een wedstrijd geregeld tegen DOV JO10-1. De jongens kenden deze tegenstander nog niet, maar Johan had dinsdag op de training al aangegeven dat dit team legendarisch is op kunstgras. Daarom zouden we op veld 4 spelen om toch een kans te hebben. Wat de jongens niet wisten, was dat DOV de afkorting was van De Ouders Van. Vooral de moeders waren meteen enthousiast en meldden zich massaal aan. De vaders konden nu niet meer achterblijven. In de app was de voorpret al groot. Zou Ole zijn keeperskunsten van zijn moeder hebben, wie zou als eerste extra zuurstof nodig hebben en mocht er ook 0.0 in de bidons meegenomen worden? Tot een uur voor de wedstrijd waren er nog ouders die er stiekem onderuit wilden komen, maar iedereen moest er toch aan geloven.

In de kleedkamer waren de jongens toch een beetje gespannen. Was de tegenstander echt zo goed? Tijdens de warming-up kwam de tegenstander het veld op en de verbazing was dan ook groot. Opeens was de spanning weg en maakte het plaats voor veel zelfvertrouwen.

De tegenstander had een grote selectie. De verwachting was waarschijnlijk dat er veelvuldig gewisseld moest worden. In de praktijk kwam het er op neer dat bijna iedereen in het veld stond. DOV werd al snel onder druk gezet, maar Ole bleek inderdaad het talent van zijn moeder te hebben. Anna hield haar doel vooralsnog schoon. Achterin gingen Dennis en Kevin voorop in de strijd en dat bleek nodig. Toch zag je dat de ouders nog niet goed op elkaar ingespeeld waren en na de 1e time-out was het 2-0 voor de jongens. Brenda en Antoinette waren inmiddels ook in het veld gekomen om de verdediging nog te versterken.

In het 2e kwart kwamen de ouders langzaam meer naar voren. De eerste corner moest dan maar een echte kans opleveren. Jammer genoeg schoot Stefan de bal direct achter en ging deze kans voorbij. De jongens gingen met steeds meer tegelijk aanvallen en liepen zo uit naar 4-0. Ze vergaten daarna wel om te verdedigen en daardoor kon Jan Willem de bevrijdende eerste goal van DOV scoren. De ouders kwamen op dreef en met Mariëlle en Stefan op het middenveld werd de druk op de jongens steeds groter.

Na de rust werd het nog drukker in het veld, want ook de coaches sloten aan bij de ouders. De posities waren zo allemaal goed bezet en de ouders waren flink in overtal. Dit resulteerde in een aantal leuke combinaties en soms grote kansen. Gerdien, Yvonne en Willemijn kregen de kans te scoren, maar steeds vonden zij Ole op hun weg. Toch konden de goals niet lang uitblijven en zo scoorden Stefan en Gerdien de aansluitingstreffers. Melvin was ondertussen met de jongens mee gaan doen en daarna liepen ze toch weer verder uit.

In het laatste kwart ging het alle kanten op en was iedereen nog behoorlijk fanatiek. Dennis heerste inmiddels in de goal en Antoinette liet zien net zo goed te kunnen koppen als Chris. Voorin raakte Yvonne op stoom en scoorde zelfs een hattrick. Ook Johan prikte er nog een doelpunt in. De score was haast niet meer bij te houden, maar de jongens waren uiteindelijk de winnaars. Het was ongeveer 11-7 geworden, maar dat was niet het belangrijkste.

De verrassing was geslaagd en er werd fanatiek gevoetbald, maar bovenal erg veel gelachen met elkaar. Na afloop werden er nog penalty’s genomen en op het plein werd er nog lekker met z’n allen patat gegeten. Iedereen had genoten deze ochtend en dit kan weleens een jaarlijks terugkomende wedstrijd worden. Jongens en ouders, bedankt!