• Spirit JO10-1 slaat weer toe in het laatste kwart en wint van Nieuwerkerk

Opnieuw stond deze zaterdag een herhaling van een wedstrijd uit de 1e fase op het programma. De vraag was of we ook nu weer van Nieuwerkerk konden winnen.

De toeschouwers worden de afgelopen weken steeds weer op een slaperige openingsfase getrakteerd, waarbij vaak tegendoelpunten vallen. Ook vandaag was dat niet anders. De aanvaller van Nieuwerkerk mocht al na 1 minuut vanuit het middenveld naar voren dribbelen. De verdediging keek bewonderend toe hoe de aanvaller langs 3 spelers liep en de 1-0 binnenschoot. Misschien waren de jongens door de kou bevangen, want een minuut later lag ook de 2-0 al in het doel. Binnen 5 minuten had het ook zomaar 3-0 kunnen staan, maar Ole voorkwam erger. Spirit schrok nu wakker en besloot dat het tijd was om zelf ook te gaan voetballen. Op het kleine veld waren het eerst afstandsschoten van Jaro en Jesse die naast het doel verdwenen. Even later schoot Yaniek vanaf de zijlijn op doel. Via een verdediger kwam de bal voor de voeten van Sem, die de bal daarna met z’n hak in het doel wist te werken. Zo viel de schade na het eerste kwart nog mee.

Het tweede kwart waren er vooral vervelende valpartijen. Eerst belandde Sven met z’n knie op het harde veld en even later was ook Jesse aan de beurt. Sem werd daarna getackeld en was het derde slachtoffer. De tranen verdwenen snel toen hij de vrije trap mocht nemen en ook nog eens de gelijkmaker scoorde. Nieuwerkerk zocht daarna de aanval, maar Chris kwam goed voor zijn man en zette gelijk de tegenaanval op. Hij mocht ver opkomen en schieten, maar de keeper keerde zijn schot goed. Ondertussen ging Spirit beter voetballen en hing de voorsprong in de lucht. Toch was het Nieuwerkerk die vlak voor rust weer op voorsprong kwam. Ole voorkwam in eerste instantie een tegentreffer, maar was uit de rebound kansloos.

Na de rust ging Spirit fel van start en leek iedereen overtuigd dat ze deze wedstrijd nog konden winnen. Weer was het Chris die goed voor zijn tegenstander kwam en de bal aan Yaniek gaf. Zijn schot verdween in het zijnet. Het was daarna even eenrichtingsverkeer richting het doel van Nieuwerkerk maar schoten van Jaro en Jesse gingen er niet in. De gelijkmaker kon niet lang uitblijven en dat gebeurde ook niet Joshua zette een aanval op en na een mooie pass kon Sem de gelijkmaker scoren. Eén minuut later ging Spirit weer in de aanval. Jesse gaf een diepe bal op Sven en die schoot met links in de korte hoek naar de eerste voorsprong in deze wedstrijd.
    Dit leek ook het einde van het derde kwart te worden, maar Nieuwerkerk zette nog een mooie aanval op. De bal ging over vele schijven en dit werd bekroond met een intikker van dichtbij.

Het beste bewaarde Spirit voor het laatste kwart. Jaro kwam langs de zijlijn op en zag zijn schot geblokt worden. De daaruit volgende uitbal werd door Sem snel genomen en gescoord. Bij de volgende aanval was het Sven die Jesse vrij zag staan en Jesse schoot onberispelijk de 6-4 binnen. Nieuwerkerk probeerde nog wel wat terug te doen, maar Chris, Jaro, Yaniek en Ole hielden de boel achterin dicht. Net voor tijd was het een echt één-tweetje tussen Joshua en Sem, waarbij Joshua de 7-4 scoorde. Dit was tevens de eindstand.

Het blijft voorlopig het verhaal van dit seizoen. Niet zo scherp beginnen, op achterstand komen, om vervolgens niet op te geven en terug te knokken. Goed gedaan weer jongens!