• Spirit JO10-1 toont wederom veerkracht en boekt een knappe overwinning tegen Cabauw

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Cabauw op het programma. Vorig jaar eindigde dat in een gelijkspel dus het beloofde weer een spannende wedstrijd te worden.

Ondanks de wind en regenbuien hadden de jongens er weer veel zin in.
    Ook Cabauw had er zin in want de aftrap was amper genomen of de bal lag al binnen een minuut in het doel van Spirit. Spirit begon daarna goed te voetballen en kwam via een afstandschot van Sem snel op gelijke hoogte. Cabauw probeerde daarna om weer op voorsprong te komen maar door knappe verdedigende acties van Yaniek en Jaro lukte dat Cabauw lange tijd niet. Toch was het Cabauw die vervolgens de 2-1 binnenschoot.

Na de eerste rust was het Cabauw dat op zoek ging naar een ruimere voorsprong. Echter bleven de jongens acherin zeer goed verdedigen en voorkwamen hiermee een doelpunt. Ook Spirit kreeg goede kansen op de gelijkmaker. Joshua werd een aantal keer gevaarlijk met een schot op doel maar de keeper van Cabauw wilde Spirit niet op gelijke hoogte laten komen. En spannend bleef het zeker! Spirit voorkwam met een aantal belangrijke slidings bij het eigen doel dat er gescoord kon worden. En ook Ole was weer erg belangrijk met een aantal goede reddingen. Het spel golfde op en neer en het was wachten op de volgende treffer. Jesse was dichtbij een doelpunt maar had pech dat de bal op de lat kwam. Net voor de rust was het Cabauw die via de binnenkant van de paal de 3-1 binnenschoot.

Na de rust waren de rollen omgedraaid want we waren nog maar net begonnen of Jaro scoorde via een prachtig afstandschot de 3-2. Sven en Chris werden meermaals gevaarlijk met een aantal mooie dribbels. Helaas werd Spirit hiervoor niet beloond en was het Cabauw die de 4-2 op het scorebord zette. Toch bleven de jongens van Spirit er volledig in geloven dat de overwinning mogelijk was. Dit resulteerde in een zeer sterk begin van het laatste deel van de wedstrijd. Onterecht werd een doelpunt van Jesse via een prachtig genomen vrije trap afgekeurd. Spirit werd daarna steeds gevaarlijker en Chris scoorde de verdiende 4-3. Lang duurde het niet voordat ook de gelijkmaker werd gescoord via een schot van Sven. De jongens namen geen genoegen met een gelijkspel en wilden winnen. Vanuit achteruit was het Sem die de bal oppikte en na een dribbel de 4-5 raak schoot. Jaro zorgde voor een ruimere marge door ook de 4-6 te scoren. Met slechts nog een paar minuten te gaan was het Cabauw die het weer spannend wist te maken door de 5-6 te scoren. Na een paar spannende laatste minuten was dit ook meteen de eindstand.

Een zeer knappe overwinning van de jongens waarin ze als team lieten zien veel veerkracht te hebben en met elkaar voor de overwinning te willen strijden. Super gedaan!