• Spirit JO12-1 is ook kampioen

Spirit JO12-1 is zaterdag kampioen geworden. In een onderlinge strijd met de leeftijdsgenoten van Oudewater, dat bij een overwinning ook kampioen kon worden, waren de Ouderkerkers heer en meester. De pupillen van Wesley de Vendt en Mark Koenders overklasten grote delen van de wedstrijd hun tegenstander.
    Voor de openingstreffer van Yessin kreeg Spirit al diverse mogelijkheden om de score te openen. Een vrije trap Dex spatte op de lat en even later schoot de aanvaller tegen de buitenkant van de paal.
    Na de time out liet Oudewater meer van zich horen in aanvallend opzicht. Toch was het Spirit dat de score uitbouwde. Lucas van Dam zorgde voor de 2-0 en met een prachtige goal zette Ákos de geel-witten op een comfortabele voorsprong. In de periode daarna hield doelman Noah zijn doel schoon door 2 keer goed redding te brengen.
    Spirit JO12 oogde fit en leek beter met de kampioens-stress om te gaan dan de bezoekers. Pepijn streed op het middenveld voor elke bal en Lucas Pielanen en Jaicey hielden de gehele rechterkant van het veld prima onder controle.
    Ook het begin van de 2e helft was Spirit de betere ploeg. Joshua scoorde de 4-0 waarna Oudewater iets terug deed: 4-1. De bezoekers kwamen wat meer in het spel voor, maar tot grote problemen kwam het in de Ouderkerkse verdediging niet. Onder leiding van Esra kwamen de verdedigers niet echt in de problemen en kon het rustig de score opbouwen door Dex (5-1).
    In het laatste kwart leek het nog even spannend te worden. In kort tijd trof Oudewater 2x het doel en begon nog even hoop te krijgen. Maar Spirit hield het hoofd koel en besliste uiteindelijk de wedstrijd met een doelpunt van Yessin: 6-3.
    Na afloop was het feest groot. Na het uitreiken van de medailles werd uiteindelijk de schaal uitgereikt door de jeugdvoorzitter van Spirit. Traditie getrouw ging de tocht daarna richting de Spirit sloot. Achter de tribune sprongen de kersverse kampioenen van harte lust in het frisse water. Ook de leiders Wesley en Mark konden er niet omheen. De jongens zongen al eerder ‘Wesley die gaat slootje springen’ en ‘Mark die gaat er achteraan’.
    Het feestje ging nog even door in de kleedkamer. Nadat iedereen zich schoon gedoucht heeft, werd er buiten op het terras in het zomers zonnetje genoten van een welverdiend patatje.