• Spirit JO12-1 speelt gelijk bij Capelle

Geschreven door Lucas van Dam

Vroeg op de zaterdagochtend zijn we naar Capelle afgereisd. In de kleedkamer coachte Mark en Wesley ons in wat we moesten doen en werd ons de opstelling verteld. Daarna liepen we met een goed gevoel naar het veld.

Akos nam de aftrap en we begonnen met de match. Esra en Pepijn begonnen als wissel. Al snel scoorde Capelle de 1-0 en kort daarna volgde de 2-0.

Toen werden we wakker. Noah, Yessin, Lucas vD en Lucas P hielden stand in de verdediging en we kregen wat meer kansen. Al snel werd de 2-1 gescoord. Jaicey nam een corner vanaf rechts en de bal werd met het hoofd teruggelegd door Akos, waardoor Lucas vD kon scoren. Na de time-out werden Lucas vD en Joshua wissel. In het 2e kwart scoorde Akos met een prachtige goal de 2-2. Verder zijn er tot de rust nog mooie acties geweest van Jaicey en Pepijn tot rust.

Na de rust werden Akos en Lucas P de wisselspelers. Mark en Wesley gaven nog wat tips en we konden weer van start gaan. Dex maakte de mooie 2-3 door lekker in het hoekje te schieten. Helaas kregen we nog een tegengoal (3-3). We probeerden nog alles te geven, maar er ontstond ook een beetje paniek. Behalve bij Lucas vD. Hij had het gezellig met een verdediger van Capelle die ook Lucas heette.

De wedstrijd is geƫindigd in 3-3. We hebben goed gevoetbald, maar helaas zijn we niet met de winst naar huis gegaan.