• Spirit JO15-4 maakt grote stappen

Inmiddels hebben we als JO15-4 de derde wedstrijd achter de rug. We hebben een erg leuk en gezellig team, waarin de motivatie voldoende aanwezig is om beter te willen worden en uiteraard ook om wedstrijden te winnen. Dit is bijvoorbeeld zichtbaar in de opkomst bij wedstrijden en trainingen, waarbij maar weinig afmeldingen zijn. De eerste twee wedstrijden van het seizoen eindigden nog in nederlagen, maar in die wedstrijden hadden we al wel aangetoond dat er veel potentie in het team zit. Zo verloren we de eerste wedstrijd nog met 3-6 van het sterk spelende RVVH, maar waren we in delen van de wedstrijd al wel de bovenliggende partij. In deze eerste wedstrijd was het nog zoeken naar de juiste positie voor de verschillende spelers en moesten we nog wat aan elkaars spel wennen. In de tweede wedstrijd uit tegen DCV ging de wedstrijd gelijk op en waren wij in grote delen van de wedstrijd zelfs veel beter. Het scoreverloop viel daar echter net wat tegen, waardoor we die wedstrijd nipt met 5-4 verloren.

In deze derde wedstrijd van het seizoen kwam vv Capelle op bezoek, een team met ook nog wat oude Spirit bekenden. In de eerste helft waren we als teams flink aan elkaar gewaagd en gingen de aanvallen over en weer. Gedurende de eerste helft kregen we steeds meer grip op de wedstrijd, werden de aanvallen van Capelle sneller onschadelijk gemaakt en kwamen we op 1-0 doordat onze rechtsback Dave al vallend een gaatje vond in de linker benedenhoek. Omdat Capelle een grote keeper bleek te hebben, hadden we al afgesproken om proberen te scoren met lage ballen en dit pakte dus meteen goed uit.

Tijdens de rust die we bereikten met 1-0, was iedereen duidelijk overtuigd dat we deze wedstrijd zouden gaan winnen. In de eerste helft hadden we gezien wat we beter moesten doen, dus spraken we af om korter te dekken (zodat de tegenstander minder ruimte kreeg om te voetballen), alle posities bezet zouden houden (zodat we controle over de wedstrijd zouden houden) en de duels met overtuiging aan zouden gaan.

In de tweede helft spatte de gretigheid er bij Spirit vanaf en werkte iedereen keihard voor elkaar, gingen verdedigers mee in de aanval, maar (belangrijker nog) hielpen de aanvallers ook bij het verdedigen en snel onderscheppen van tegen aanvallen. Het kon niet anders, dan dat we meer doelpunten zouden maken. Dit bleek ook het geval, zodat we na enkele goede aanvallen de 2-0 en 3-0 zagen vallen door Thijmen en Gio. Door vervolgens twee goals van Jelmer en nog een keer Thijmen, werd de eindstand van de wedstrijd met een klinkende 6-0 afgesloten.

Als het lukt om de grote stappen, die we in de afgelopen weken al hebben gemaakt, ook in de komende wedstrijden weer te zetten, gaan we dit seizoen ongetwijfeld nog veel leuke wedstrijden zien en zullen alle spelers ook individueel nog betere voetballers worden!