• Spirit o23 heeft de kwartfinale van de Drukzo Talent Cup bereikt. In Ouderkerk werd dinsdagavond  gewonnen van de leeftijdgenoten van XerxesDZB met 4-1.
    Spirit begon onwennig aan de wedstrijd. De bezoekers waren het eerste kwartier van de wedstrijd sterker dan de Ouderkerkers en kregen ook de grootste kansen. Na 10 minuten spelen kwam de Rotterdamse ploeg dan ook terecht op 0-1 en leek het een moeilijke avond te worden voor de geel-witten.
    Maar Spirit herpakte zich en zocht brutaal het doel van de tegenstander op. Met wat gevaarlijke afstandsschoten werd de keeper getest. Langzaam begon het ook de combinatie te zoeken en werden ook kansen gecreëerd in het strafschopgebied.
    Na ruim een half uur voetballen kwam Spirit op gelijke hoogte. Jort Hulscher kon van dichtbij de bal achter de Rotterdamse doelman schieten (1-1).
    Er volgde een open wedstrijd met een beter Spirit. In de slotseconde van de 1e helft was het Robbin Brouwer die Spirit op voorsprong zette: 2-1.
    Na rust werd een aanvallend Xerxes verwacht. Maar Spirit controleerde de wedstrijd en kwam dan ook na een uur spelen volledig verdiend op 3-1 door een doelpunt van Giorgio Getrouw.
    De bezoekers probeerden nog met opportunistisch spel terug te komen in de wedstrijd, maar Spirit hield het hoofd koel en gaf nagenoeg geen kans weg. Een kwartier voor tijd besliste Raoel Haliwela de wedstrijd definitief. Geheel vrijgelaten aan de linkerkant van het strafschopgebied kreeg hij de bal uit een vrije trap en scoorde op nagenoeg dezelfde manier hoe Malacia van Feyenoord scoorde tegen VVV.
    Met de 4-1 overwinning treft Spirit in de kwartfinale de winnaar van Spartaan’20 ?? SHO. Op dinsdag 7 mei zal ook die wedstrijd gespeeld worden in Ouderkerk.

Opstelling Spirit:
    Max van Herk, Anton de Koning, Cris de Jong, Tim de Vaal, Youri Heeling, Sander Goudriaan, Robbin Brouwer, Virgil Munsel (75. Raoel Haliwela), Tjerk de Kogel, Giorgio Getrouw, Jort Hulscher (46. Lard Feijen)

Wedstrijd 1/8 finale:
    Spirit ?? XerxesDZB  4-1
    Spartaan’20 ?? SHO  4-1
    SC Feyenoord ?? Bergambacht  1-2
    Brielle GLZ/Delfshaven (16apr)
    Dilettant ?? Pelikaan  (16apr)
    VFC ?? Smitshoek  4-1
    Haastrecht ?? Olympia  (16apr)
    Heinenoord ?? Zuidland  (16apr)

Kwart finale: