• Spirit JO8-1 wervelt langs De Jodan Boys

Zaterdagochtend was er al vroeg overleg in de trainers-app. Koen en Faas waren ziek gemeld (beterschap jongens!) en dus hadden we geen wissels voor de lastige uitwedstrijd tegen De Jodan Boys. Moesten we er iemand bijvragen? Andere teams moesten zelf ook spelen, dus was dat niet te kort dag? Uiteindelijk besloten we het erop te wagen en reisden met precies genoeg spelers naar Gouda. Toen we eindelijk een parkeerplekje gevonden hadden (Spirit is momenteel niet de enige vereniging met een parkeerprobleem), kleedden we ons om en liepen naar veld 4.

Spirit begon goed aan de wedstrijd. De jongens zetten fel druk op de tegenstander, die daar duidelijk moeite mee had en dat resulteerde al snel in de openingsgoal van Ischa. Een lekkere opsteker. Spirit nam geen gas terug en wilde snel het verschil maken. Door goals van Kaiowa en nog eens Ischa stond het al snel 3-0. Stelde De Jodan Boys daar dan niets tegenover? Zeker wel, maar net als een week eerder tegen FC Oudewater stond Tim erg sterk te keepen. We complimenteerden de jongens tijdens de eerste rustpauze met hun spel en benadrukten dat ze vooral zo door moesten gaan.

En dat deden ze. Met fris aanvalsspel drukten ze De Jodan Boys voortdurend achteruit. Dat leidde tot mooie goals van Seth en Othman. Die voorsprong had groter kunnen zijn, maar Ischa en Levi raakten met mooie, harde afstandsschoten allebei de paal. Pech! Kort voor rust maakten De Jodan Boys hun eerste doelpunt en dus gingen we rusten met een 5-1 voorsprong.

Die voorsprong kwam na de rust niet meer in gevaar. Met Seth op doel en Tim in het veld bleef Spirit de bovenliggende partij. Er werd prima samen aangevallen en ook weer mijn zijn allen terug verdedigd. Levi en Tim waren nog dichtbij een goal, maar misten wat geluk in de afronding. Othman prikte wel zijn tweede binnen. Het slotakkoord werd verzorgd door Ischa en Kaiowa. Ischa denderde weer eens ouderwets naar voren op de linkerflank. Zijn hoge voorzet werd vervolgens in een keer uit de lucht prachtig afgemaakt door Kaiowa. Genieten!

Zo boekte Spirit tegen de leeftijdsgenoten van De Jodan Boys een verdiende overwinning. Goed gespeeld jongens! Volgende week hopen we weer compleet te zijn en gaan we er weer tegenaan.

Tot dan!