• Spirit JO9-1 boekt klinkende overwinning op VEP

Spirit JO9-1 heeft onder een heerlijk lentezonnetje een overtuigende zege geboekt op VEP JO9-1. De Ouderkerkers gaven de leeftijdsgenoten uit Woerden geen schijn van kans (0-8). Het grote aantal doelpunten is een compliment waard, maar minstens zo knap was het feit dat de JO9-1 “de nul” hield. Complimenten aan keeper Levi H en onze verdedigers Koen en Naomi. Al moet gezegd dat de JO9-1 als team opereerde en iedereen verdedigend een steentje bijdroeg.

Een prachtig voetbalweekend met onder andere Ajax-Feyenoord, Lazio-AS Roma en FC Barcelona-Real Madrid werd om 08.30u afgetrapt in Woerden. Speelden we onlangs al uit tegen Sportlust ’46, nu gingen we op bezoek bij de buren: VEP. Dat betekende, vroeg vertrekken. Gelukkig waren de tenues al uitgedeeld na de Supertrainingen van vrijdag, zodat iedereen omgekleed en wel in de auto zat en we snel aan de warming-up konden beginnen.

De JO9-1 leek geen last te hebben van het vroege aanvangstijdstip. De ploeg oogde fris en scherp en drukte VEP direct terug. Dat resulteerde al snel in aantal kansen, maar het vizier stond nog niet op scherp. Dat bracht Spirit echter niet in de war. De geelwitten bleven geduldig zoeken naar gaatjes in de defensie van VEP en bleven kansen uitspelen. Dat leidde uiteindelijk tot een verdiende voorsprong, die vlak voor het verstrijken van het eerste kwart nog werd uitgebouwd (0-2).

De supporters langs de lijn knikten goedkeurend naar elkaar. Dit zag er prima uit. Veel positiewisselingen, prima aanvalsspel dat van links naar rechts werd verlegd en twee prima goals: zo doorgaan. Dat deed Spirit. Het liet VEP geen moment in de wedstrijd komen en de keren dat er gevaar dreigde grepen de verdedigers kordaat in en toonde Levi H zich attent. Spirit liep dan ook verder weg van VEP en bij rust was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld (0-5).

De JO9-1 wil nog wel eens in slaap sukkelen als het allemaal vanzelf lijkt te gaan, maar daar was vandaag geen sprake van. De jongens en dame bleven geconcentreerd en de kansen stapelden zich op. Het is dat een aantal aanvallen in schoonheid strandde, anders hadden de dubbele cijfers bereikt kunnen worden. Uiteindelijk stopte de teller bij ‘8’ en boekte Spirit een uitstekende overwinning.

Wat opviel? De scherp keepende en goed meevoetballende Levi H, verdedigers Koen en Naomi die de aanvallers van VEP kansloos lieten, de hardwerkende Kaiowa en Levi S die als verbinding tussen verdediging en aanval fungeerden, de met steekpasses strooiende Seth, Ischa met een aantal mooie, doeltreffende afstandsschoten en de naar hartelust dribbelende Faas die het zelfs een keer met een omhaal probeerde. Er viel genoeg te genieten!

Klasse gespeeld JO9-1!