• Spirit JO9-1 boekt uitstekende overwinning op DCV

Na een weekje herfstvakantie heeft Spirit JO9-1 een uitstekende overwinning geboekt op de leeftijdsgenoten van DCV. Spirit hield DCV voortdurend onder druk en voetbalde zelf met regelmaat soepel door de Krimpense defensie. Het werd uiteindelijk 8-3. Faas, Ischa en Seth verzorgden de doelpuntenproductie. De zege was echter bovenal een teamprestatie. De jongens speelden stuk voor stuk een prima partij.

Het was druk langs de lijn. En dat verwacht je ook bij een derby. Vaders en moeders, ooms en tantes, opa’s en oma’s; ze hadden zich allemaal niet laten weerhouden door het vroege tijdstip (08.30u). Het zorgde voor een lekkere voetbalsfeer. Het weer was bovendien zeer aangenaam voor eind oktober.

Spirit begon sterk aan de wedstrijd. Binnen no time stond er een 3-0 voorsprong op het scorebord. De jongens speelden geconcentreerd en taakbewust. Toch moest Spirit vlak voor het einde van het eerste kwart een tegentreffer incasseren. Dat de tegengoal de jongens niet van hun stuk bracht, bleek na de hervatting. Spirit drong DCV terug. Met prima spel creëerde de thuisploeg een handvol kansen en doelpunten konden dan ook niet uitblijven.

Faas en Ischa toonden zich scherp voor het doel. Ze knapten echter ook hun verdedigende werk op. Klasse! Seth en Levi S waren de baas op het middenveld. Ze wonnen hun duels en stichtten gevaar met hun passing. Koen speelde een uitstekende pot achterin. Hij was niet te passeren. En Levi H oogstte bewondering met een aantal mooie dribbels langs de zijlijn. En wist vervolgens ook nog de vrije man te vinden voor het doel. Hij had een doelpuntje verdiend maar zijn uithaal spatte uiteen op de lat. Een speciale vermelding nog voor Yaniek Jansen, die bij ons wilde keepen, omdat Naomi en Kaiowa afwezig waren. Hij straalde rust uit in het doel en was belangrijk met zijn uitstekende spelhervattingen.

Zo liep Spirit uit naar een ruime voorsprong (7-1). In het laatste kwart kwam DCV nog terug tot 7-3. Verdiend, omdat het in die fase een aantal mooie aanvallen op de mat legde en liet zien over een prima team te beschikken. Verder liet Spirit het niet komen. Het slotakkoord was dan ook voor de Ouderkerkers (8-3). Zo boekte Spirit een verdiende overwinning. De jongens namen het applaus na afloop dankbaar in ontvangst.

De trainers mopperden de laatste tijd nog wel eens wat over de verdedigende arbeid of om het feit dat er te weinig oog voor elkaar was in de aanval. Vandaag klopte het echter allemaal. Er werd als team verdedigd en goed gecombineerd in de aanval. Top gedaan! Als de wedstrijd tegen DCV een test was voor deel 2 van de competitie, dan slaagde de JO9-1 met vlag en wimpel.

Tot volgende week, dan zijn we hopelijk weer compleet!