• Spirit JO9-1 kan het niet bolwerken tegen FC Zoetermeer

Spirit JO9-1 is er niet in geslaagd de uitwedstrijd tegen FC Zoetermeer in winst om te zetten. Voetballend gezien was Spirit zeker niet minder dan de tegenstander. Het ontbrak de Ouderkerkers vooral aan scherpte. Duels werden bovendien niet gewonnen. Misschien was er ook wel wat ontzag voor de tegenstanders die enkele grote gasten hadden lopen.

De wedstrijd begon goed voor Spirit. Binnen de minuut stond de 0-1 op het scorebord. Het antwoord van Zoetermeer volgde echter snel (1-1). Vervolgens ging het een tijdje gelijk op. Aan het begin van het tweede kwart sloeg Spirit voor het eerst een gaatje (2-4). Maar weer kon het de voorsprong niet vasthouden. Het doel van Spirit werd flink onder vuur genomen en dat leidde tot een paar tegengoals. Nadat ook Spirit het net nog wist te vinden, gingen we met een gelijke stand rusten.

De trainers hamerden er in de rust op dat er wel een tandje bij mocht. Duels werden te makkelijk verloren en de spelers van FC Zoetermeer konden te makkelijk op doel schieten. Zet je been er maar voor, deel eens een schouderduwtje uit, ga de strijd aan.

Je hebt helaas wel eens van die wedstrijden dat het er gewoon niet in zit. En dit was er zo eentje. In de tweede helft kwam Spirit er niet meer aan te pas. Met name in het eerste kwart na rust, kreeg FC Zoetermeer een aantal keer vrije doortocht. Het “samen aanvallen, samen verdedigen” was even ver te zoeken. We kwamen overal een stapje te laat en omdat Zoetermeer geconcentreerd bleef verdedigen, scoorde Spirit niet meer.

In het laatste kwart toonde Spirit nog wel beterschap. Er was weer strijdlust te zien. De jongens en dame straalden uit “tot hier en niet verder”. Het lukte Zoetermeer dan ook niet meer om te scoren. Zo hield Spirit de schade beperkt.

Vandaag was niet de dag van de JO9-1. We gaan weer lekker trainen en er volgende week weer met frisse moed tegenaan.
    Een speciale vermelding nog voor Othman die na zijn eigen wedstrijd met de JO8-1, nog met ons mee wilde doen. Hij pikte zij doelpuntje mee. Klasse Othman!