• Spirit JO9-1 komt net tekort in kraker tegen XerxesDZB

Spirit JO9-1 is er niet in geslaagd om de thuiswedstrijd tegen XerxesDZB in winst om te zetten. Spirit en XerxesDZB schotelden het publiek een hoogstaande partij voor die in hoog tempo werd gespeeld. Iedereen vond het jammer dat het eindsignaal klonk, want de wedstrijd had van iedereen nog wel even door mogen gaan. Na 40 heerlijke minuten voetbal trok Spirit net aan het kortste eind.

XerxesDZB liet direct zien met welke bedoelingen het naar Ouderkerk gekomen was. Het zette Spirit direct onder druk en jaagde fel op de bal. Spirit begon echter geconcentreerd en scherp aan de wedstrijd. Na de matte vertoning tegen FC Zoetermeer van vorige week, werd er uit een ander vaatje getapt. Vorig seizoen konden wedstrijden nog op halve kracht gewonnen worden, maar in de Hoofdklasse is dat anders. We kenden XerxesDZB bovendien nog van vorig seizoen. Toen wonnen we nipt, maar we wisten dat het een geduchte tegenstander was.

Het was XerxesDZB dat de eerste voorsprong pakte (0-1). De jongens en dame lieten zich echter niet van de wijs brengen en het antwoord volgde snel. Seth stoomde op over de rechterflank en bekroonde zijn actie met een knap schot in de bovenhoek (1-1). Even later was Faas het eindstation van een knappe aanval. Hij rondde beheerst af (2-1). De voorsprong werd fanatiek verdedigd. De boodschap dat het samen verdedigen toch echt beter moest, was blijkbaar aangekomen, want er werd voor iedere meter gestreden.

XerxesDZB werd echter steeds gevaarlijker. Met goed positiespel drukte het Spirit terug en het was wachten op de gelijkmaker. Die kwam er ook. XerxesDZB zocht geduldig naar een gaatje in onze defensie en sloeg vervolgens toe (2-2). Het was jammer dat kort daarna ook de 2-3 viel, want toen moesten we weer in de achtervolging.

Het wedstrijdbeeld veranderde niet in de tweede helft. XerxesDZB toonde zich net wat verder dan Spirit en liep steeds wat verder weg. Het was bewonderenswaardig om te zien hoe Spirit bleef strijden en Ischa schoot Spirit met zijn sterke linker zelfs nog terug in de wedstrijd. Faas en Levi H combineerden vervolgens nog een aantal keren door de defensie, maar kwamen wat kracht tekort in de afronding. Koen en Naomi stonden als een huis achterin, Levi S groeide in de wedstrijd en stompte er een paar ballen uit en wat een energie liet Kaiowa weer zien. Hij was onvermoeibaar.

Iedereen was het erover eens dat Spirit een prima partij op de mat legde. En ja, er is ook nog ruimte voor verbetering. Gelukkig maar. Ga zo door jongens en dame!

Tot volgende week!