• Spirit heeft zaterdag met 2-0 gewonnen van NSVV. In Ouderkerk stond de eindstand al bij rust op het scorebord. Na een half uur spelen werd het 1-0 door een prachtig hard schot van Stefan Bitter. Vlak voor rust verdubbelde Laurens Visser de voorsprong voor de geel-witten.
    Spirit speelde een goede eerste helft en creëerde in de begin fase wat kleine kansjes. De bezoekers stelden daar weinig tegenover. Pas na ruim 20 minuten spelen zorgden zij voor het eerst enig gevaar bij het Ouderkerkse doel.
    De 2e helft was kwalitatief een stuk minder. Het oogde wat rommeliger en NSVV zette wat meer druk op de helft van Spirit. Dat resulteerde, met name in het laatste deel van de 2e helft, in soms hachelijke momenten voor het doel van Max van Herk, die soms met goede ingrepen zijn doel schoon hield. Daarbij werd hij een aantal keren geholpen door zijn verdediging, dat met kunst en vlieg werk de inzet van NSVV onschadelijk maakte.
    Toch kreeg Spirit kansen om de wedstrijd voortijdig echt op slot te zetten. Na bijna een uur spelen werd Laurens Visser gevloerd, maar scheidsrechter Van Lith wilde niet van een penalty weten. Een paar minuten later kwam Robbin Brouwer op links mee, maar zijn schot was te makkelijk voor de NSVV-doelman. De grootste kans was voor Laurens Visser. Tim van der Zee kwam via de rechterkant op, passeerde zijn man langs de achterlijn en gaf voor op de spits. De niet te missen kans leek toch moeilijker dan gedacht en ging ver naast. Ver in blessuretijd was de ingevallen Giorgio Getrouw ook nog dichtbij een treffer, maar zijn inzet werd tot corner verwerkt.
    Met deze overwinning stijgt Spirit naar de 4e plaats en laat nu NSVV en Alexandria’66, dat verrassend thuis met 1-2 verloor van CWO, achter zich. Sparta, dat met 4-0 won van De Zwerver, is de nieuwe koploper. Rozenburg, vorige week nog koploper, verloor op bezoek bij FC Binnenmaas.

Onderstaande video gemaakt door NSVV:

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit thuis tegen NSVV. NSVV staat momenteel op de 3e plaats, 2 punten achterstand op koploper Rozenburg. Sparta staat met hetzelfde aantal punten op de 2e plaats, maar heeft een wedstrijd minder gespeeld. Ook Spirit heeft een wedstrijd minder gespeeld en staat op 6e plaats, 2 punten achter NSVV.
    In de 2e klasse D staat iedereen nog dicht bij elkaar. Voor Spirit geldt dat het verschil met de nummer 1 slechts 4 punten is, maar de nummer laatst is ook 4 punten. Kijkend naar de uitslagen, dan blijkt dat iedereen zomaar van iedereen kan winnen.
    Met die wetenschap is de wedstrijd tussen Spirit en NSVV voor beide ploegen van belang. Bij winst zal er aangehaakt worden met de bovenste plaatsen. Na 9 wedstrijden wordt de eerste prijs van het seizoen uitgegeven, nl. de eerste periode titel. Het is nog ver weg, maar de verliezer zal niet makkelijk meer in aanmerking komen voor deze prijs.
    De laatste jaren vóór vorig seizoen schommelde de ploeg uit Numansdorp tussen de 2e en de 3e klasse. In 2016 promoveerde de ploeg via een kampioenschap naar de 2e klasse. Het seizoen daarna degradeerde het terug, waarna het wederom kampioen werd. Vorig seizoen behaalde NSVV in de 2e klasse zelfs de 2e plaats. De finale wedstrijd werd behaald, maar de aanstaande tegenstander van Spirit wist deze wedstrijd niet te winnen en speelt dus dit seizoen voor de 2e keer achter elkaar in de 2e klasse.
    Spirit en NSVV komen dit seizoen elkaar voor de 11e keer in de historie tegen. De eerste editie was is 1962-1963, toen nog uitkomend in de 4e klasse.  De overige wedstijden waren onderdeel van de 2e klasse. Er volgde 4 ontmoetingen in de jaren ’90. Van de laatste 5 wedstrijden zijn uitslagen bekend. Spirit wist 4 keer te winnen. Het laatste treffen, in het seizoen 2016-2017, was het NSVV dat met 0-1 zegevierde. In dat seizoen degradeerden uiteindelijk zowel Spirit als NSVV.
    De wedstrijd Spirit-NSVV begint om 15.00 uur.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterag 16 november: De Zwerver - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur (inhaalwedstrijd)
    Zaterag 23 november: Spirit - Sparta (competitie), aanvang 15.00 uur
    Zaterag 30 november: Charlois - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur