• Spirit won afgelopen zaterdag de eerste vriendschappelijke wedstrijd met 2-0 van CWO. ‘Ik heb goede dingen gezien vandaag’, zei trainer Richard van Cappellen na afloop van de wedstrijd. En daar was niets te veel van gezien. Ook vanaf de tribune kwamen positieve reacties op het geleverde spel van Spirit.
    Eigenlijk zou de Ouderkerkse ploeg oefenen tegen Lekkerkerk. Op het laatste moment meldde de ploeg uit Lekkerkerk zich af. Datzelfde deed de oefen tegenstander van CWO. De ploeg uit Vlaardingen, ook deelnemer aan dezelfde competitie als Spirit, wilde ook graag spelen en na kort overleg werd afgesproken dat beide ploegen in Ouderkerk tegen elkaar zouden aantreden.
    Spirit deed dat in 3 verschillende opstellingen, zodat elke speler 2x een half uur kon spelen. CWO kwam met een delegatie CWO1 en CWO2 en stelde 2 gecombineerde teams op.
    Spirit startte fris en gretig met 1 (nog) onbekende naam. Doelman Siggy Schutte, overgekomen van Alblasserdam, nam plaats onder de lat. Hij zal de concurrentie aan moeten gaan met Bastiaan Haasnoot (blessure) en Max van Herk (keepte bij de oefenwedstrijd van het 2e). Bij de basis elf was nog een nieuwe ten opzichte van vorig seizoen. Na een jaar gespeeld te hebben bij Nieuw Lekkerland is Stefan Bitter weer teruggekeerd op het oude nest.
    Spirit kreeg in de openingsfase al de gelegenheid om op voorsprong te komen. Giorgio Getrouw kreeg 2 opgelegde kansen. Na ruim 20 minuten was het Tim van der Zee die tot 2 keer toe de score kon openen. Tegen het einde van het eerste half uur zette Eric Jansen de Ouderkerkers op een 1-0 voorsprong.
    Het 2e half uur liet weer een paar nieuwe namen zien. Mickey Veldhoen keert na een uitstapje naar DCV ook weer terug bij Spirit. Ook Ingmar Burema keert na 5 jaar weer terug bij Spirit. Hij maakte na zijn jeugd een uitstapje naar Excelsior en Barendrecht.
    Na de (5) wissels liet Spirit nog steeds een team in evenwicht zien. Het niveau bleef gelijk en het spelbeeld bleef hetzelfde. CWO kwam er af en toe uit, maar Spirit was de bovenliggende partij. Mickey Veldhoen schoot vlak voor rust net naast en met een 1-0 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.
    Na rust mocht Bob van der Veen proberen de score te verdubbelen. Na hands van de keeper buiten het strafschopgebied ging zijn schot net over.
    Na de laatste 5 wissels, waarna iedere speler (muv de keeper) 60 minuten speelde, werd wel de 2-0 op het scorebord gezet. Ruben Slooff reageerde alert en rondde keurig af. In de slotfase kreeg hij nog een mogelijkheid. De voet van de Vlaardingse doelman lag in de weg.
    Al met al kan Spirit terugkijken op een goede start van de voorbereiding. Die voorbereiding bestaat uit een aantal oefenwedstrijden en een 2-tal wedstrijden om de Hollandse IJssel Cup. De eerste wedstrijd zal dinsdagavond om 20.00 uur in Ouderkerk gespeeld worden tegen DCV.

• Meer foto's van de wedstrijd zijn te zien via DEZE link.

• Voorlopige programma:
    Dinsdag 21-8: Spirit - DCV (Hollandse IJssel Cup), aanvang 20.00 uur
    Zaterdag 25-8: SVS/cvvZwervers - Spirit (Hollandse IJssel Cup), aanvang 15.00 uur (terrein Zwervers)
    Zaterdag 1-9: Lopik - Spirit (beker), aanvang 14.30 uur
    Zaterdag 8-9: Spirit - Papendrecht (beker), aanvang 15.00 uur
    Dinsdag 11-9: Groeneweg - Spirit (vriendschappelijk), aanvang 20.00 uur
    Zatrerdag 15-9: Nieuw Lekkerland - Spirit (beker), aanvang 14.30 uur.