• Spirit wint van 2e klasser Pelikaan met 2-0 .
    Spirit heeft dinsdagavond de oefenwedstrijd tegen Pelikaan met 2-0 gewonnen. Na 10 minuten spelen zette spits Giorgio Getrouw zijn ploeg op 1-0. Even later had hij bijna de 2-0 op zijn naam staan. Met een halve omhaal schoot hij de bal net naast het doel. Dit gebeurde in een fase dat Spirit heer en meester was. Veel persoonlijke duels werden gewonnen en via snel combinatiespel werd de aanval opgezocht. De Ouderkerkers hadden dan ook meer kunnen hebben dan de 1-0 op het scorebord.
    De bezoekers voetbalden zich uit de druk en namen langzaam het heft in handen. Ze kregen dan ook serieuze kansen op de gelijkmaker. Uit een corner leek die te komen. Van dichtbij werd ingekopt, maar met een fabuleuze redding van Bastiaan Haasnoot hield de doelman zijn doel schoon. De inzet die volgde werd vervolgens over het doel gekopt. Even later mocht Spirit blij zijn dat de spits van Pelikaan niet scherp was, want een lob over de uitgekomen doelman ging ook over het doel.
    Vlak na rust kwam Spirit weer goed weg. De bal bleef in de kluts voor het Ouderkerkse doel liggen. Uiteindelijk kregen 2 Pelikanen de kans om van dichtbij de bal over de doellijn te tikken. Op onverklaarbare wijze werd de bal tegen de paal getikt.
    Daarna nam Spirit het initiatief over. Een schot van Eric Jansen werd gestopt, de losgelaten bal werd door Giorgio Getrouw via de lat over geschoten. Ook Ruben Slooff kreeg de kans om de tussenstand te verdubbelen, maar schoot te makkelijk de bal recht op de keeper. Kevin Guttink, na lange tijd weer wat speelminuten makend, draaide langs een aantal verdedigers heen en bediende Ferri Rietkerk. De jarige middenvelder zag zijn inzet door de keeper gestopt. Ook Raoul Haliwela kreeg samen met Ruben Slooff de bal niet in het net. De aanvaller werd keurig de diepte in gestuurd door Guttink, maar een doelpunt leverde het niet op.
    Uiteindelijk besliste Ruben Slooff de wedstrijd. Acht minuten voor tijd nam hij de bal met zijn hak mee en schoot de 2-0 langs de keeper.
    Na 90 minuten vond scheidsrechter Ruben Kooy het genoeg. De jonge scheidsrechter speelde vroeger nog in de jeugd van Spirit.
    Vanavond hebben weer veel spelers speelminuten kunnen maken na een rustperiode van 2weken of door blessures langer. Spirit hervat zaterdag de competitie met een thuiswedstrijd tegen DVO’32.

Vooraf gezien:
    Spirit speelt dinsdagavond (6 maart) een vriendschappelijke wedstrijd tegen Pelikaan. Op het eigen sportpark in Ouderkerk zal Spirit spelen tegen een combinatie van het 1e en 2e elftal van de ploeg uit Zwijndrecht.
    Pelikaan is geen onbekende ploeg voor Spirit. Vorig seizoen kwamen beide ploegen elkaar tegen in de 2e klasse. Spirit speelde misschien wel zijn beste wedstrijden van het seizoen tegen Pelikaan. De uitwedstrijd werd met 1-5 gewonnen, terwijl later in het seizoen  in Ouderkerk met 4-0 werd gewonnen.
    De oefenwedstrijd Spirit tegen Pelikaan begint dinsdag om 20.15 uur.