• Spirit toont veerkracht tegen Schalkhaar

Spirit heeft zaterdag in eigen huis met 2-2 gelijk gespeeld tegen zondags eerste klasser sv Schalkhaar. De ploeg uit de gemeente Deventer, dat in Rotterdam op trainingskamp is, worstelt in hun competitie tegen degradatie en hoopte met een goed resultaat met vertrouwen te beginnen aan de 2e helft van de competitie. De bezoekers kregen dan ook in de 1e helft de eerste grote kans van de wedstrijd. Bastiaan Haasnoot kon een schot van Schalkhaar ternauwernood de bal met 2 vuisten keren. Aan de andere kant kreeg Spirit met name in de persoon van Tim van der Zee 2 opgelegde kansen om de openingstreffer op zijn naam te zetten. Zijn inzet ging over het doel.
    De ploeg uit Overijssel kwam 7 minuten voor tijd onverwacht toch op voorsprong (0-1). Maar Spirit toonde veerkracht en kwam 2 minuten later verdiend op 1-1 door een doelpunt van Timme van Hof.
    De 2e helft was van Spirit kant beter om aan te zien. Met regelmaat waren er goede en mooie combinaties te zien en creëerde Spirit een aantal goede kansen. Maar zoals al vaker dit seizoen krijgt Spirit wel de kansen maar worden deze niet omgezet in doelpunten. Ook zaterdag leek het er uit te zien dat dàt Spirit weer ‘de das om deed’. Want Schalkhaar kwam na een goede periode van Spirit via een spaarzame uitbraak een kwartier voor tijd op 1-2. Gelukkig voor de Ouderkerkse formatie zorgde Sander Kalkman in blessuretijd toch nog voor de gelijkmaker (2-2).
    Spirit verdiende niet te verliezen. Over het algemeen was de thuisploeg de bovenliggende partij. Met dit resultaat en vertoonde spel kan Richard van Cappellen en zijn staf volgende week verder borduren wanneer Spirit op trainingskamp naar Zuid Spanje vertrekt. Daar zal oa zaterdagavond een oefenwedstrijd gespeeld worden tegen de zondags eerste klasser Nieuwerkerk.
    Over 2 weken wordt de competitie weer hervat met de uitwedstrijd tegen HBSS.

Spirit speelt zaterdag een vriendschappelijke wedstrijd tegen Schalkhaar. SV Schalkhaar komt uit het gelijknamige dorpje ten noordoosten van Deventer. Door de uitbreiding van de stad is het dorpje ten westen, zuiden en oosten omringd door Deventer. Het behoort dan ook tot de gemeente Deventer.
    SV Schalkhaar, dat naast voetbal ook een handbal-, Biljart- en Jeu de Boules-vereniging is, speelt dit seizoen in de 1e klasse van de zondagsafdeling en is momenteel op trainingskamp in ons deel van het land. Afgelopen seizoen promoveerde de Overijsselse ploeg uit de 2e klasse. Op dit moment staat Schalkhaar op de 12e plaats met 9 punten. Twee keer werd er gewonnen (eigen veld) en 3 keer gelijk. Twee daarvan werden behaald op ‘vreemde’ bodem.
    Vorig seizoen, toen nog spelend in de 2e klasse, speelde Schalkhaar ook een vriendschappelijke wedstrijd in onze regio. Op bezoek bij Brielle, dat toen nog volop meedeed om de bovenste plaats(en) in de 1e klasse, werd verloren met 6-0.
    De wedstrijd Spirit tegen Schalkhaar begint op ons eigen sportpark om 15.00 uur.