• Spirit heeft ook zijn 2e bekerwedstrijd gewonnen. Op eigen veld werd Soccer Boys met 3-1 verslagen.
    De Ouderkerkers creëerden beduidend minder kansen dan bijvoorbeeld vorige week in de bekerwedstrijd tegen Groeneweg, waar met dezelfde cijfers werd gewonnen. Toch had de ploeg van Richard van Cappellen het overwicht in de wedstrijd. Soccer Boys kon het Spirit niet moeilijk maken. Kevin Verstappen, de doelman van Spirit 2 die de afwezige Bastiaan Haasnoot verving, hoefde nauwelijks in aktie te komen. Mede ook door uitstekend werk van de solide verdediging van Spirit. De tegengoal viel dan ook pas vlak voor tijd uit een vrije trap waarbij de invallende doelman kansloos was. Spirit leidde toen al met 3-0. In de 1e helft was het Timme van Hof die na een half uur spelen de 1-0 op het scorebord zette. Eerder was Niels de Vries dichtbij de openingstreffer. Een vrije trap belandde op de lat.
    De 2e helft was nog maar net begonnen toen Timme van Hof de voorsprong verdubbelde. Een corner van Tim van der Zee kopte hij van dichtbij keurig in (2-0). Ingmar Burema besliste de wedstrijd ruim een kwartier voor het eind van de wedstrijd definitief: 3-0.
    Tjerk de Kogel en Laurens Visser hadden nog moeten scoren, maar kregen, alleen voor de keeper, de bal niet langs de Bleiswijkse doelman. Kevin Kriek zag nog zijn kopbal van de doellijn gehaald.
    Volgende week gaat Spirit op bezoek bij cvv Zwervers voor de 3e bekerwedstrijd. Dinsdagavond staat nog een vriendschappelijke wedstrijd tegen RVC’33 op het programma.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

Vooraf gezien:
    Zaterdag staat de 2e bekerronde op het programma. Spirit ontvangt in Ouderkerk Soccer Boys. De ploeg uit Bleiswijk speelt net als Spirit in de 2e klasse, maar in een andere afdeling, nl. de 2e klasse C.
    Soccer Boys spelen al een aantal jaren in de 2e klasse, maar zakken regelmatig naar een klasse lager. Vaak promoveren ze daarna gelijk weer terug. Kijkend naar de eindstanden dan valt het op dat de aankomende tegenstander van Spirit (bijna) altijd goed doet in de 3e klasse, maar op het huidige niveau strijdt tegen degradatie.
    Afgelopen 2 seizoenen is dat echter niet het geval. Vorig seizoen (na 17 wedstrijden) stond de ploeg uit Bleiswijk op de 6e plaats. Het seizoen daarvoor eindigden ze zelfs op de 5e plaats.
    Spirit en Soccer Boys speelden in competitieverband 3 keer eerder tegen elkaar. De Ouderkerkers hebben het schijnbaar moeilijk wanneer men op bezoek gaat bij Soccer Boys. Alle 3 de ontmoetingen werden verloren. Daar tegenover werden al die wedstrijden in Ouderkerk met winst afgesloten. In 2000-2001 (spelend in de 3e klasse) werd het 1-0. In 2002-2003, ook in de 3e klasse, werd het 2-1. De laatste editie was in het seizoen 2015-2016. Toen werd er in de 2e klasse D gespeeld. Spirit won toen met 4-0.
    Soccer Boys oefende 15 augustus op eigen veld tegen SVS. Het werd 2-6 voor de ploeg uit Capelle a/d IJssel. Vorige week kwam er een andere ploeg uit Capelle op bezoek in Bleiswijk. Cvv Zwervers was toen de tegenstander. Dit betrof een bekerwedstrijd, die gewonnen werd door cvv Zwervers (1-5).
    De wedstrijd Spirit tegen Soccer Boys begint zaterdag om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Vlek.

• Volgende wedstrijden:
      Dinsdag 8 september: Spirit - RVC'33 (vriendschappelijk), aanvang 20.00 uur