• Spirit heeft ook zijn 2e thuiswedstrijd van het seizoen met 1-0 gewonnen. Vlak na rust kopte Ingmar Burema de Ouderkerkse ploeg op voorsprong. De aanvaller, terugkomend van een langer durende blessure dan verwacht, is de laatste tijd goed op dreef. Zo scoorde hij afgelopen dinsdag bij Spirit onder 23 en was hij doeltreffend in de verloren competitiewedstrijd tegen Alexandria’66. Vorige week startte hij nog op de bank, maar viel toen goed in.
    Spirit speelde geen grootse wedstrijd. Toch speelde de ploeg van Richard van Cappellen een degelijke wedstrijd en gaf het aanvankelijk nauwelijks kansen weg. Pas in de slotfase was het billenknijpen bij gevaarlijke situaties voor het doel waarbij doelman Max van Herk een aantal keren goed moest ingrijpen.
    Na 3 wedstrijden is er bij Spirit toch een stijgende lijn te zien. Een aantal spelers hebben nog niet de vorm die van ze wordt verwacht. Wanneer dat wel gebeurd, dan is dit Spirit in staat een wedstrijd als tegen Strijen eerder te beslissen en hoeft het niet te vrezen dat de wedstrijd toch uit handen glipt.
    Zaterdag gaat Spirit op bezoek bij De Zwerver. De ploeg uit Kinderdijk verloor in een doelpuntrijke wedstrijd met 3-2 bij Alexandria’66. De Rotterdammers staan nu op de 2e plaats. De nieuwe koploper is Rozenburg, dat met 4-1 won van Deltasport en de enige ploeg zonder verliespunten is. De koploper van vorige week was DCV. De ploeg uit Krimpen ging verrassend met 4-0 onderuit bij NSVV.

• Klik  HIER  voor meer foto's van de wedstrijd (door René Bitter)

200e competitiewedstrijd
    Sander Kalkman speelde zaterdag zijn 200e competitiewedstrijd voor Spirit 1. Op 6 september 2008, toen Spirit de 1e competitiewedstrijd in de 1e klasse speelde, debuteerde hij in de uitwedstrijd tegen Schelluinen. Goede herinneringen zal de verdediger aan deze wedstrijd niet hebben overgehouden. Behalve het feit dat Spirit met 5-0 verloor, kreeg Sander Kalkman ook nog de rode kaart (doorgebroken speler).
    De rechtsback kreeg voorafgaand aan de wedstrijd uit handen van de voorzitter een bos bloemen. Na afloop werd er nog een ingelijste foto gegeven.

• Vooraf gezien:
    Zaterdag speelt Spirit voor de competitie thuis tegen Strijen. De ploeg van voormalig assistent trainer van Feyenoord, Geert Meijer, is het seizoen goed begonnen. In de beker behaalde het, na 2 gewonnen wedstrijden en 1 verliespartij, de  2e plaats en plaatste zich voor de volgende ronde.
    Ook de competitiestart was goed. Op eigen veld werd met 3-1 gewonnen van Sparta. Vorige week kon in Krimpen a/d IJssel daar geen gevolg aan worden gegeven. Ondanks het feit dat Strijen vorig seizoen zowel thuis als uit van DCV won, werd er nu met 2-0 verloren.
    Het wordt zaterdag de 12e ontmoeting in competitieverband tussen Spirit en Strijen. Met uitzondering van vorig seizoen, toen Spirit met 5-2 won, zijn de verschillen minimaal. Van de 8 eerdere ontmoetingen werden er 4 gelijk gespeeld. Strijen won 2 keer met 0-1 en Spirit won met 2-1. Van de 2 wedstrijden in de jaren ’90 zijn geen uitslagen bekend.
    De wedstrijd Spirit tegen Strijen begint zaterdag om 15.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter De Witte.

• Volgende wedstrijden:
    Zaterdag 12 oktober: De Zwerver - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur
    Zaterdag 19 oktober: Spirit - DCV (competitie), aanvang 15.00 uur
    Zaterdag 26 oktober: Deltasport - Spirit (competitie), aanvang 14.30 uur
    Zaterdag 2 november: Spirit - NSVV (competitie), aanvang 15.00 uur
    Zaterag 9 november: CWO - Spirit (competitie), aanvang 14.30 uur
    Zaterag 16 november: N.N.B.
    Zaterag 23 november: Spirit - Sparta (competitie), aanvang 15.00 uur
    Zaterag 30 november: Charlois - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur