• Spirit vergeet te winnen van Groeneweg

De laatste wedstrijd voor de winterstop was tegen Groeneweg en door de afgelastingen van de afgelopen weken, stond Groeneweg gelijk weer op het programma. Dit keer speelden we thuis. Jesse had helaas last van zijn enkel en kon vandaag niet meedoen.

De laatste wedstrijd werd goed gespeeld en relatief makkelijk en ruim gewonnen. Dat wist Groeneweg uiteraard ook nog en zij speelden dan ook net iets anders dan de laatste keer. De grote blonde speler stond nu achterin om zo de aanvallen van Spirit tegen te houden.

In het begin lukte dat nog niet zo goed, want Spirit vloog uit de startblokken. Al in de tweede minuut vond Jaro de vrijstaande Sem en die schoot de 1-0 binnen. Na 5 minuten zag Sven zijn schot geblokt worden, maar daarna gaf hij de bal aan Sem en die maakte er 2-0 van. Spirit bleef aanvallen en na een pass van Yaniek was Chris dichtbij de 3-0. Er leek geen vuiltje aan de lucht en het leek een makkelijke wedstrijd te gaan worden. Net voor het einde van het eerste kwart was er een ongelukkig moment van Sem, die de bal in eigen goal werkte. Met een 2-1 voorsprong sloten we het eerste kwart af.

Groeneweg kreeg door de aansluitingstreffer weer hoop op een goede uitslag en zo startten ze ook het tweede kwart. Ole wist de eerste aanval nog te pareren, maar in de 4e minuut was er een mooie aanval die per ongeluk door Chris in eigen doel werd gewerkt. Zo had Spirit al 4 keer gescoord, maar stond het toch 2-2. Spirit werd slordig en zocht veelal de lange bal. Groeneweg bleef aanvallen en kreeg diverse kansen. Een achterstand kon dan ook niet uitblijven en nog voor rust scoorde Groeneweg voor het eerst zelf een doelpunt. Net voor rust kwam er nog een doelpunt bij en zo stond het met rust 2-4. Een tweede kwart om snel te vergeten.

De limonade moest dan maar als toverdrank dienen. Na de rust leek het daar wel op. Chris had een mooie solo, maar strandde op de keeper. Joshua had even later pech dat zijn schot op de lat belandde. Niet lang daarna viel toch de goal. Uit de kluts viel de bal voor de voeten van Sem en die schoot de 3-4 raak. Groeneweg werd ook weer wakker en 1 minuut later was de marge al weer twee. Spirit werd weer slordig en vergat te voetballen. Er werden veel lange ballen gespeeld. Uit een lange bal van Yaniek was Chris nog dichtbij een goal. Zij schot kwam op de lat. De rebound werd door Joshua. Er naast geschoten.

Het laatste kwart moest het dan maar gebeuren. Vaak is dat ons beste kwart en daar hadden de jongens ook vandaag vertrouwen in. Na een goede actie van Sem schoot Sven de 4-5 binnen. Na 5 minuten zette Joshua met een mooie pass Sven alleen voor de keeper. Die schoot de bal onberispelijk achter de keeper. Lang konden we niet van de voorsprong genieten want vanaf de aftrap speelde Groeneweg slim de verdediging uit. Spirit zag deze snelle tegengoal niet aankomen en was even van slag. Een corner van Groeneweg leidde tot de derde eigen goal van Spirit deze wedstrijd. Dit keer was Jaro de pechvogel. Er was nog 5 minuten te spelen en Spirit rechtte nog één keer zijn rug. Jaro schoot de bal naar voren en Sven scoorde de 6-7. Zou het toch nog kunnen in de laatste minuten? Twee minuten voor tijd deelde Groeneweg de genadeslag uit. Een goed uitgespeelde aanval leidde tot de 6-8 eindstand.

Spirit startte vandaag nog goed en had daarna ook nog enkele goede fases, maar het leek nog niet op het spel van voor de winterstop. Groeneweg had na de winterstop al twee wedstrijden gespeeld en wij nog niet. Dat verschil zag je vandaag terug. Volgende week hebben we een mooie kans om ons te revancheren en wat is er mooier om dat in de IJsselderby te doen!