• Spirit had afgelopen zaterdag zijn vrije weekend. Door het oneven aantal ploegen in de 2e klasse F is er altijd een team dat niet hoeft te spelen.
    Koploper Sparta verstevigde zijn voorsprong op Spirit door met 3-1 te winnen van SVS. Het verschil met Spirit is nu 4 punten. De nummer 3, Nieuwerkerk, won op eigen veld met 3-0 van Strijen en nadert de Ouderkerkers op 1 punt.
    Ook Heinenoord en VVGZ wonnen. Heinenoord zegevierde met 1-4 bij Hillegersberg en staat nu met 3 punten minder dan Spirit op de 4e plaats. VVGZ volgt na winst op Pelikaan (4-2) op de 5e plaats. Pelikaan staat na die nederlaag op de 6e plaats. Neptunus-Schiebroek, dat met 3-1 verloor bij Alexandria’66, staat 7e.
    Alexandria’66 sloeg met die overwinning een gat met de gevaren zone. Het verschil met de nummer 9, dat aan het eind van het seizoen nacompetitie moet gaan spelen, is nu 4 punten. Op die plaats staat Hillegersberg. FC Binnenmaas is de grote winnaar van de degradatieploegen. Zelf won het met 5-1 van Slikkerveer en staat nu op een nacompetitieplaats. De grote problemen blijven vooralsnog voor Slikkerveer (11e), Strijen (12e) en hekkensluiter SVS.
    Volgende week gaat Spirit op bezoek bij Pelikaan (15.00 uur). Koploper Sparta gaat naar Heinenoord en Nieuwerkerk reist af naar Alexandria’66.

Hoe doen de ploegen uit de regio in de andere competities?
    Capelle, waar ex Spirit speler Eric Jansen van vaste waarde is, staat momenteel op de 2e plaats in de 4e divisie. Het verschil met koploper Kloetinge is 6 punten.
    DCV, vorig seizoen nog spelend in de competitie van Spirit speelde met 2-2 gelijk bij hekkensluiter De Zwerver (Kinderdijk). De ploeg uit Krimpen a/d IJssel staat momenteel op de 9e plaats. Nieuw Lekkerland, waar voormalig Spirit speler Tim van der Zee speelt, staat op de 10e plaats. Tim van der Zee speelt bijna alle wedstrijden bij de 1e klasser. Het Capelse cvv Zwervers staat op de 11e plaats.
    In de 3e klasse komen we diverse ploegen uit de Krimpenerwaard tegen. Lekkerkerk en Schoonhoven doen het daarin het beste van onze gemeente teams. Het staat op de 3e plaats, 4 punten achter koploper De Alblas. De Alblasserdammers hebben wel een wedstrijd minder gespeeld. Schoonhoven staat 5e, 2 punten minder dan Lekkerkerk. Maar ook zij hebben een wedstrijd minder gespeeld. Haastrecht staat in de middenmoot op de 7e plaats. Voor Bergambacht en Dilettant ziet het er niet goed uit. Zij bezetten de laatste plaatsen. Bergambacht staat 13e, dat 6 punten achter de laagste nacompetitieplaats staat. Rode lantaarn drager Dilettant staat met nog eens 6 punten minder op de laatste plaats.
    Perkouw komt uit in de 4e klasse. De ploeg uit Berkenwoude staat 3e, 6 punten achter koploper SCH’44, maar hebben wel de 2e periode gewonnen en zijn dus zeker van play offs voor promotie.
    Onderin staan Stolwijk (11e), Cabauw (13e) en SPV’81 (laatste)
    Tot slot, Gouderak, uitkomend in de 5e klasse, staat in de middenmoot.

• Volgende wedstrijden:

Zaterdag 1 april: Pelikaan - Spirit (competitie), aanvang 15.00 uur