• Start seizoen, nieuwe opzet en contacten

Eerste wedstrijden:

Op zaterdag 24 augustus 2019 komen alle jeugdteams voor het eerst in actie, veelal in onderlinge oefenduels. De wedstrijden met de aanvangstijden worden later in het programma opgenomen. Een week later, op zaterdag 31 augustus 2019, starten de eerste competitie- en bekerwedstrijden voor in principe alle senioren en jeugdteams. De ukken en peuters komen nog niet in actie.

Spirit 1 start met een oefenduel op zaterdag 17 augustus 2019, thuis om 14:30 uur tegen VVOR 1. Ook Spirit JO17-1 (12:30) en Spirit JO15-1 (10:30) komen dan thuis in actie.

LET OP: ben je op de genoemde wedstrijddagen nog op vakantie, meld je dan zo vroeg mogelijk af bij het wedstrijdsecretariaat!
    Zie op deze site: Club-info - procedure afmeldingen.

IJssel Cup:

Na de 1e editie van vorig seizoen volgt in de voorbereiding de 2e editie van de IJssel Cup. Dit met de verenigingen DCV, SVS, CVV Zwervers en Spirit. De teams 1, 2, JO19-1, JO17-1, JO15-1 komen dan onderling in actie. Eerst met een doordeweeks duel op 20 (senioren) en 21 (jeugd) augustus 2019. Zo speelt Spirit 1 uit bij CVV Zwervers. De winnaars en de verliezers van deze duels komen vervolgens tegen elkaar in actie op zaterdag 24 augustus 2019 op het terrein van DCV.

Start trainingen:

De reguliere jeugdtrainingen starten in principe vanaf maandag 26 augustus 2019.

De selecties (senioren A-/B-selectie, JO19-1, JO17-1/-2, JO15-1/-2, JO13-1/-2) starten eerder, in de week van 12 augustus 2019.

De trainingsdagen en tijden kan je vinden op de site: Club info - trainingen.

We kunnen nog wel op verschillende groepen en tijden hulp bij de trainingen gebruiken. Wie willen?

Nieuwe contactpersonen en contactgegevens Spirit

Een aantal vrijwilligersfuncties worden komend seizoen door anders vrijwilligers ingevuld. Daarnaast zijn een aantal emailadressen aangepast. Bijvoorbeeld voor afzeggingen wedstrijden: Esecretaris@vvspirit.nl komt te vervallen, dit wordt secretarisJO11@vvspirit.nl Bij JO10 secretarisJO10@vvspirit.nl, enz. voor alle andere jeugdcategorieën.

Zie voor alle contactpersonen en contactgegevens op deze site: Club-info - organisatie.

We zijn nog dringend opzoek naar een wedstrijdsecretaris voor de JO8/JO9/JO10-categorie. Wie wil?

Nieuwe opzet competities

De KNVB gaat voor komend seizoen een nieuwe opzet van de wedstrijden hanteren:

Uitgangspunten voor de O8, O9 en O10

Competitie-indeling met 4 fases
    Dit geeft de mogelijkheid om vaker te kunnen heindelen. Voorheen werd er in 2 reeksen gespeeld waardoor er door de vele wijzigingen tijdens de competitiereeks veel onnodige mutaties voor de verenigingen waren.

Geen bekercompetitie
    We starten direct met de competitie om sneller tot competities te kunnen komen waarin grote uitslagen voorkomen worden een opzet aan te bieden die past bij de leeftijdscategorie (geen standen en uitslagen).

Geen wedstrijden in de vakanties, geen inhaaldagen

De reisduur zo kort mogelijk houden

Uitgangspunten voor de o11 en o12

Competitie-indeling met 3 fases
    Dit geeft de mogelijkheid om vaker te kunnen herindelen. Voorheen werd er in 2 reeksen gespeeld waardoor er door de vele wijzigingen tijdens de competitiereeks veel onnodige mutaties voor de verenigingen (met name de wedstrijdsecretarissen) waren.

Wel bekercompetitie
    We starten zoals gebruikelijk met de beker, een opzet die past bij de leeftijdscategorie (wel standen en uitslagen). De bekercompetitie is uitgebreid (aantal wedstrijden) om deze reeks wedstrijden (eerste fase) te gebruiken voor de herindelingen die daarop kunnen volgen.

Geen wedstrijden in de vakanties, wel inhaal/bekerdagen

De reisduur zo kort mogelijk houden

Veranderingen JO13, JO15, JO17 en JO19

• 1E klasse wordt B-categorie, waardoor er meer mogelijkheden voor clubs en teams ontstaan voor het (uit)lenen van spelers en het verplaatsen van wedstrijden;
    • Vrije inschrijving vanaf de hoofdklasse en lager;
    • Spelen in twee reeksen in de hoofdklasse en lager, waardoor herindelen mogelijk is.

Veranderingen JO14, JO16, JO18

• Toevoegen van een landelijke divisie en hoofdklasse in de A-categorie in elk district;
    • Vrije inschrijving vanaf de hoofdklasse en lager;

Biologische dispensatie

Voor de A-categorie t/m JO16 wordt het mogelijk om op basis van lichaamslengte dispensatie aan te vragen voor een leeftijdscategorie jonger. Nadere informatie over de manier van aanvragen en de voorwaarden, volgt in een later stadium.

Uiteindelijk beoogt de KNVB met deze veranderingen te bereiken dat meer spelers de mogelijkheid hebben om op hun eigen niveau te spelen. Ook dragen de wijzigingen bij aan het oplossen van het lichtingenprobleem. Neem als vereniging deze verandering in ogenschouw wanneer de teaminschrijvingen voor het seizoen 2019/'20 geopend zijn.