• Spirit is de winterstop ingegaan op een 7e plaats. In 12 wedstrijden in de competitie werden wisselende resultaten behaald. Er werden slechts 4 wedstrijden gewonnen. Na thuiszeges tegen SVS (1-0), Strijen (1-0) en NSVV (2-0) volgde een klinkende 0-4 overwinning bij CWO.
    Daarna zakten de resultaten in. Een week later kon Spirit de 1e periodetitel pakken door op bezoek bij hekkensluiter De Zwerver te winnen. Het werd slechts 1-1. Daarna volgde nog 4 wedstrijden die niet winnend werden afgesloten Tegen Vitesse Delft (1-1) en Charlois (0-0) werden gelijk gespeeld. Thuis tegen Sparta (0-1) en op bezoek bij FC Binnenmaas (3-0) werd verloren.
    Ook de openingswedstrijd bij Alexandria'66 ging verloren. De Ouderkerkers leden een 4-1 nederlaag. Tussendoor werd er ook nog gelijkgespeeld tegen DCV (0-0) en Deltasport (1-1).

In die 12 wedstrijden wist Spirit slechts 12 keer te scoren. Alleen Strijen en Deltasport behaalden deze score niet. Spirit kreeg wel slechts 11 doelpunten tegen, de minste van allemaal.

Toch kan er optimistisch gekeken worden naar de 2e seizoenshelft. De jonge ploeg van trainer Richard van Cappellen heeft wel degelijk groei mogelijkheden. Het creëert vele kansen en krijgt weinig doelpunten tegen. Diverse spelers hebben nog niet hun vorm te pakken. Ook zijn er spelers uit de ziekenboeg op de weg terug.

In de voorbereiding op het vervolg van deze competitie, waarin veel ploegen dicht bij elkaar staan (het verschil tussen de nummer 3 en nummer 11 is slechts 4 punten), oefent Spirit op 11 januari in Gouda tegen een combinatieteam van Jodan Boys 1 en Jodan Boys 2. Een week later (18 januari) wordt er in Ouderkerk vriendschappelijk gespeeld tegen 2e klasser Wieldrecht (15.00 uur).

De competitie wordt op 25 januari weer hervat met de uitwedstrijd tegen Rozenburg.

Klik HIER voor een fotocompilatie van de eerste seizoenshelft (door René Bitter)