• Zevenklapper in Werkendam

Vandaag stond de 3 de wedstrijd voor spirit 3 op het programma in de voorbereiding van het seizoen 2021-2022.

Na de voorgaande wedstrijden en de eerste weken weer in training zijn de verwachtingen hoog gespannen bij de mannen van spirit 3.

Dit jaar staat het elftal onder leiding van Daniél Bierings Navarrete.
    Om even wat over de nieuwe hoofdtrainer te vertellen, Daniél zijn oorsprong ligt in het oosten van het land omgeving Lochem wel te verstaan.
    Daniél is een aantal seizoenen geleden aan komen waaien op Spirit nadat hij voor de liefde is verhuist richting de Krimpenerwaard, voor diegene die hem wat minder goed kennen is het vooral een bezig baasje, vader van 2 zonen genaamd Hugo en Victor Miguel, een aantal jaar geleden in het huwelijksbootje gestapt met Marcella en verliefd geworden op zijn eigenlijk grootse liefde Spirit. Daarnaast wordt hij zelfs volgend jaar inwoner van het prachtige Ouderkerk aan den IJssel,
    op loopafstand van de club heeft hij samen met Marcella een nieuw te bouwen huis aangekocht
    de reden van deze verhuizing was toch wel vrij logische dichter bij zijn grootste liefde wonen!

Genoeg over de trainer op naar de wedstrijd.
    Kozakken boys 2 stond vandaag op het programma. Voorafgaand hoge verwachtingen van deze tegenstander,  het eerste speelt op een prima niveau waar menig Nederlandse verenigingen jaloers op kunnen zijn, maar voor ons stond vandaag een wedstrijd tegen het 2de elftal op de planning.

Donderdag na de training selecties bekend gemaakt na een lang overleg met de staf van de selectie teams binnen Spirit, daaruit is voortgekomen dat wij, en dan praat ik even voor het 3de elftal, op pad gingen met een eigenlijk te grote groep welgeteld 16 veldspelers en 1 keeper.

Een luxe probleem voor een 3de elftal en dan na te gaan dat er nog 5 spelers afwezig waren die normaal gesproken vast in het 3de spelen……  Ik vermoed dat dit nog een hoop kopzorgen gaat veroorzaken bij de staf.

Nu echt naar de wedstrijd….

Tijdens de warm-up werd eigenijk al duidelijk dat Kozakken boys niet echt een tegenstander was waar wij rekening mee hadden gehouden, de mannen kwam 15 minuten voor aanvang van het eerste fluit signaal het veld op en voerden een warm-up uit die niet echt serieus genomen kon worden.

Eerste fluitsignaal gegeven en starten maar…

De eerste kans wat meteen tot een goal resulteerde was voor Danny v Buren met de assist van Thomas Rietkerk.

Kans 2 was ook meteen raak en kwam van de voeten van Daniel vd Zwam met een assist van Corne Klein.

Kans 3 kwam van ons nieuwe teamlid Max d Vaal. Hij schoot vanuit de rechterflank in het zijnet in de 21e minuut.

3 minuten later was het gevaarlijk voor ons doel, maar na een aquedaat optreden van Marco Vonk bleef de tussenstand op 2-0 staan.

In minuut 25 werd er een overtreding gemaakt op een speler van Spirit net buiten de 16 meter
    Daniel vd Zwam ging achter de bal staan en de rest is eigenlijk niet om op te schrijven…..
    Laten we zeggen dat het goed was dat de ballen vangers bij Kozakken boys hoog genoeg zijn.

In de eerste helft werden er nog een aantal kansen gecreëerd, maar die hebben niet geresulteerd in meer goals.

Einde 1ste helft

In de rust is er een donderspeech geweest van de trainer waarbij niets werd geschuwd.
    Ondanks de 2-0 voorsprong was de staf van Spirit 3 totaal niet tevreden met de manier waarop er gepresteerd werd en de mannen zijn met een duidelijk plan het veld weer op gestuurd.

Start 2de helft

Eigenlijk was de 2de helft een kopie van de 1ste helft, alleen is er door meer druk vooruit en meer energie in het spel vanuit Spirit kant toch nog een redelijk aantal goals gemaakt:
    3-0 Mark Geneugelijk assist van Danny v Dam,
    4-0 onze gelegenheid linksbuiten Max d Vaal op aangeven van Mark Geneugelijk,
    5-0 de altijd overduidelijk aanwezige Mark Molenaar op aangeven van Danny v Dam,
    6-0 Danny v Buren die zelf de bal veroverde en prima afronden,
    6-1 smetje op de uitslag,
    7-1 Max d Vaal die het onmogelijke presteerde om 2 maal te scoren op aangeven van Mark Molenaar. Max zijn eigen woorden waren dat de laatste keer dat hij 2 keer het net had gevonden in de pupillen moet zijn geweest.

Einde wedstrijd

Jammer genoeg was de tegenstand erg matig….

Nog 2 punten die leuk zijn om te vermelden: onze centrale verdediger Arjan v Velzen speelde vandaag voorlopig zijn laatste wedstrijd voor Spirit, maandag gaat hij na een vertraging van een half jaar voor zijn werk een langere periode naar Noorwegen. Wij wensen Velzen veel succes maar zeker ook veel plezier!

Ook is er fantastische nieuws te melden vanuit de familie Van Zwienen, onze gewaardeerde nummer 10 is dinsdag jongstleden voor de 1ste keer vader geworden van een zoon genaamd Kasper Michaël. Wij wensen Tom en Anna heel veel geluk toe in de komende periode en als de jongste telg de voetbal kwaliteiten meekrijgt van zijn vader dan weet ik zeker dat Spirit in de toekomst een goed voetballer in de Spirit familie rijker is.

Goed om even te vermelden is dat we wel aantal fantastische voetballende gasten erbij hebben gekregen die net buiten de selectie van Spirit 2 vielen.
    Jongens die bij ons erg van pas komen en laten zien waarom ze eigenlijk ook prima bij 2 kunnen meevoetballen.

Volgende week staan er 2 trainingen op het programma en zaterdag de 1ste bekerwedstrijd uit tegen Be Fair 3